Perník a anestezie
Kaja
Dobry den za 5 dni(úterý) mám podstoupit miniinterupci při které budu uspana nejakou anestezii. Ted jsem cca 5dni az do dneska(čtvrtek) brala perník. Bude to mit vliv na anestezii? Doktorum to říkat nechci, uz takhle se stydim kvůli potratu..
Mela bych jeste možnost posunout to a jit na zakrok az v patek, mam strach ze se nemusim uz probudit. DIky za opoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Kájo.
Je dobře, že so sháníte informace.
Níže jsou uvedeny orientační údaje o detekcích z tělních tekutin. Jak sama můžete vidět, pervitin se u každodenního užívání drží poměrně dlouho v organismu, bylo by tedy vhodné zkonzultovat s lékařem, za jak dlouhou dobu je operativní zákrok vhodný a pro Vás bezpečný.
Pervitin:
detekce moč  - 3 až 21 dní
detekce krev -  1 až 3 dny
detekce sliny  - totožná jako u krve
Před samotnou operací Vás budou čekat předoperační vyšetření, také budete vyplňovat formulář, který bude mapovat Vaši zdravotní anamnézu a mezi otázkami, které se dotazují například na úrazy, aktuální užívání léků, dětské nemoci, rodinnou anamnézu, poslední užívání antibiotik apod. je i dotaz na kouření cigaret, užívání alkoholu a dalších drog.
Dle mého názoru je dobré, aby lékaři věděli o všem. Především s ohledem na případná rizika spojená s kontraindikacemi v souvislosti s podáním medikace. Také pro anesteziologa je toto důležitá informace. Chápu, že to není úplně příjemné tyto informace sdělovat, ale v tomto případě jde především o to, aby vše proběhlo v pořádku, zkuste překonat obavy a být otevřená.
Odkud jste? Nechtěla byste si o tom třeba s někým promluvit?
Můžeme Vám případně doporučit kontakty, kde byste mohla nezávazně, bezplatně a třeba i anonymně zkonzultovat co Vás čeká a vůbec vše co je třeba. Klidně se ještě ozvěte.
S pozdravem, MK