Syn a drogy
Ilona
Syn šňupe pervitin,kouří trávu,je mu 25let a pořád bydlí doma,je to k nevydržení.Všechny peníze,které vydělá projede v drogách,nekoupí si ani boty.Přišel o všechny normální kamarády a mě matku dostal do depresí.Léčit se nechce,prý je normální brát.Nevím co mám dělat...?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že je taková situace dlouhodobě velmi vyčerpávající. Syn pravděpodobně nebude chtít žádnou změnu, dokud bude možné takhle pohodlně žít doma a přitom si užívat drog. Je tedy na Vás, jestli mu to chcete dovolit. Samozřejmě není jednoduché vyjednat s ním nějaké nové podmínky společného bydlení, určitě se bude dost bránit. Vy ale nejste povinná snášet něco takového u sebe doma.
Doporučovala bych proto všechno podrobně probrat osobně v některém ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám závislých. Mohla byste si v klidu utřídit myšlenky a snad najít nějaký způsob, jak ho přimět ke změně, nebo celou situaci aspoň udělat pro sebe snesitelnější.
Pokud by Vám vyhovovala Praha, nabízím služby naší Poradny pro rodiče Sananim, v Žitné 51, Praha 1, tel. 739 268 527. Pokud je to pro Vás daleko, ráda Vám pošlu jiný kontakt, jen napište, kde by to mělo být.