Dlouholety hulic
Kucerka
Dobry den,
zajimaly by me nasledky dlouholeteho koureni marihuany u muze. Co vim, tak cca 4x tydne, 15let. Jedna se o ctyricatnika.
Nasledky na prubeh bezneho dne dotycneho. Vliv na naladu, nervy, pamet, libido a i sexualni stranku

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kucerko,
protože jste část dotazu uvedla do skryté poznámky, vyvěšujeme váš dotaz i odpověď skrytě.
Bohužel vám na takovou otázku nedokážu odpovědět. Píšete, že manžel hulí poměrně intenzivně 15 let. To už je pěkně dlouho. Jen obtížně by se pátralo po tom, jaké by to bylo, kdyby nehulil. Jisté je, že marihuana v jeho životě hraje určitou roli a bez pochyby na něj má vliv.
Změny, které pozorujete, mohou všechny souviset s marihuanou a možná v nich skutečně hraje roli, ale stejně tak je možné, že si manžel prochází nějakou vlastní osobní nebo jinou krizí. Možná má deprese (i ty se dávají do souvislostí s marihuanou, ale těžko nyní soudit). Dost možné je, že jde o kombinaci více věcí. Mluvila jste s manželem o tom, jaké změny pozorujete? Zkoušeli jste se bavit o tom, co se s ním děje? Mluví on sám o nějakých potížích? Vidí změny i on sám? Je nespokojen? Chce něco měnit?
Těžko oddělovat jedno od druhého. Pokud by chtěl manžel změnu, není nic lepšího, než marihuanu na alespoň dva měsíce vysadit. Za tu dobu už by mohl začít vnímat kromě abstinenčních příznaků i změny positivní a podle nich promyslet, co dál. Nicméně vysadit marihuanu po 15 letech nebývá snadné. Doporučila bych mu proto obrátit se na odborníky, kde by mohl o všem bez ostychu mluvit. Stál by o něco takového? Kromě drogové poradny pracuji i na projektu www.koncimshulenim.cz, kde nabízíme online léčbu na 6 týdnů pro ty, kteří se chtějí o změnu pokusit sami doma. Pokud by o to stál, můžete mu stránky doporučit. Kdyby chtěl zajít někam osobně, napište, odkud jste, pošlu kontakty.
V neposlední řadě však myslím na vás - vy jste ta, kdo vidí změny a je nějak nespokojená. Máte někoho, s kým můžete o svých pocitech mluvit? Když si člověk sám neví rady, pak není od věci zkusit najít někoho, s kým si o všem promluvit, třeba i v rámci poradny - mluvíte tam sice "s cizím" člověkem, ale i to má svoje výhody (nesoudí vás, nemusí se stavit na něčí stranu a má na vás jasně vymezený čas). Co vy na to?
Ať už se rozhodnete jakkoli, budu ráda, když dáte vědět. A kdybyste stála o kontakty, napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.