Bolavá čelist po extázi
Markus
Dobrý den,
minulý pátek jsem si na party vzal extázi a asi jsem to nějak přehnal, protože si toho moc nepamatuju. Problém je, že mě od té doby bolí čelist, když se snažím otevřít pusu (otevřu ji tak na dva prsty) a nemůžu se kvůli tomu ani pořádně najíst. Na pohled se mi nezdá, že bych měl vyhozenou čelist, ale problém trvá už šestý den, tak začínám mít obavy, jestli bych neměl raději vyhledat lékaře, a když ano, tak jakého a co mu říct, abych nemusel říkat, že jsem si vzal drogu.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Markusi,
díky za dotaz.
Asi jste to tentokrát opravdu přehnal..., když si nic nepamatujete. Jdete si po krku...!
K vaší otázce. Příčin bolestivosti sanice (čelisti) může být více. Od únavy po poškození lícního nervu. Jedním z vedlejších a charakteristických příznaků užívání stimulancií, kam můžeme zařadit i extázi, je sklon k nadměrnému žvýkání, respektive téměř k drcení horní a dolní dásně o sobe. Opakované a silné zatínání zubů. Zde může být příčina. V tom případě bolestivost postupně odezní sama, jako u každého namoženého svalu. Jde li o poškození lícního nervu, je situace vážnější a sama neodezní. Možná je i kombinace obého. Obava z lékaře mi přijde úsměvná. Když hazardujete se zdravím a užíváte drogy, neměl byste se bát za to přijmout odpovědnost... Brát drogy není hra. Asi by vám anonymně poradili i v nějakém nízkoprahovém zařízení - Kcentru. Kdybyste chtěl, napište, odkud jste a já vám mohu nějaké doporučit. Když bolestivost neodezní do 3 dnů, doporučuji navštívit lékaře.
Mějte se rozumně.
J.Chudomel