Drogy a pooperačné testy
Jakub
Zdravím prosím váš chcel sa informovať idem na operáciu a môj doctor mi bude robiť tie testy preddoperacne zistia tam že som mal pervitín u anestéziológa to určite poviem tam sa ma budú pitat nato ale či na tých testoch bude zameranie na drogy ďakujem za odpoveď prajem pekný deň

Odpověděl: Markéta Kordová
Jakube, dobrý den.
Lékařská vyšetření nejsou zaměřena na zjišťování přítomnosti drog, pokud k tomu není nějaký důvod. Při běžných kontrolách a testech se neprovádí.
Před samotnou operací Vás budou čekat předoperační vyšetření, také budete vyplňovat formulář, který bude mapovat Vaši zdravotní anamnézu a mezi otázkami, které se dotazují například na úrazy, aktuální užívání léků, dětské nemoci, rodinnou anamnézu, poslední užívání antibiotik apod. je i dotaz na kouření cigaret, užívání alkoholu a dalších drog. Dle mého názoru je dobré, aby lékaři věděli o všem. Především s ohledem na případná rizika spojená s kontraindikacemi v souvislosti s podáním medikace. Také pro anesteziologa je toto důležitá informace.
Pokud je operace plánovaná a Vy už teď víte, kdy Vás čeká, doporučuji už nic neužívat a nechat tělo, aby se opět dostalo do své rovnováhy. Nejdete na operaci určitě pro nic za nic. Přijde mi zbytečné, pokud máte zdravotní potíže organismus ještě zatěžovat drogami. Pro organismus, včetně psychiky je konzumace jakýchkoliv drog vždy velká zátěž. Myslete na to...
Mějte se hezky, ať operace dobře dopadne!
S pozdravem, MK