dohledatelnost drog v těle
Líba
Dobrý den, prosím jak dlouho lze zjistit drogu v těle? Byla jsem před 4 týdny na svatbě, údajně jsem moc pila, ale toho si sama vědoma nejsem, pak jsem údajně upadla si nos a sedřela půl obličeje. Mám výpadek= okno od cca 18.°° do 21.30. Druhý den jsem žádné známky kocoviny na sobě necítila, jen unavená jsem byla téměř ještě tři dny. Mohlo by jít o nějakou drogu podanou mi v pití nebo v cigaretě. Děkuji Líba

Odpověděl: Markéta Kordová
Líbo, dobrý den.
Záleží na typu konkrétní drogy, je to různé. Také záleží na frekvenci užití, kvalitě užité látky a na organismu, jak dalece je nebo není se s procesem odbourání toxických látek z organismu rychle vypořádat. Může to být tedy i velmi individuální.
Pro orientaci vypisuji přibližné doby u základních typů drog:
THC
detekce z moči 1 - 30 dní (výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní)
detekce z krve do 14 dní (při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní)
detekce ze slin - stejně jako u krve
Pervitin
detekce z moči 3 - 21 dní (v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne)
detekce z krve 1 - 3 dny
detekce ze slin - stejně jako u krve
Extáze
detekce z moči max 14 dní (při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne)
detekce z krve 1 - 3 dny
detekce ze slin - stejně jako u krve
Kokain
detekce z moči do 12 - 24 h
detekce z krve do 24 h
detekce ze slin - stejně jako u krve
Heroin
detekce z moči 2 - 3 dny
detekce z krve 1 - 2 dny
detekce ze slin - stejně jako u krve
Benzodiazepiny
detekce záleží na vylučovacím poločasu - u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech, u dlouhodobě působícího Diazepamu až 3 týdny.
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Jak sama vidíte, 4 týdny je poměrně dlouhá doba. Pokud šlo o jednorázové užití nějaké drogy bez Vašeho vědomí, těžko to po tak dlouhé době zjišťovat. Ale i tak si můžete případně sama pořídit volně prodejný orientační test, v lékárnách jsou běžně k dostání (doporučuji test z moči, jak sama vidíte, viz údaje výše, v moči se látky drží podstatně déle).
Jinak doporučuji hlídat si své nápoje, neodcházet o nich, abyste měla případně někdy v budoucnu jistotu, že Vám do pití nemohl nikdo nic dát.
Také je na zvážení, zda Váš stav nemohl být způsobený nadmírou alkoholu, i ten dokáže být velice zrádný a není radno jej podceňovat...
Stačí to takto?
Když tak ještě napište. Mějte se zatím hezky.
S pozdravem, MK