pouzita injekce
karlos
Dobry den. Naslehnul sem se omylem použitou stříkačkou a ted mam trochu strach. Mohli by jste mi prosim napsat adresy,,kam se muzu zajit otestovat kromě sananimu Na skalce? dekuju

Odpověděl: Amrit Sen
Karlosi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy a znepokojení, jsou na místě. Co Vás možná částečně uklidní, že většina bakterií a virů nakažlivých nemocí, které se častěji vyskytují u injekčních uživatelů drog a přenáší se především sdílením injekčních stříkaček, jehel a dalších aplikačních parafernálií, přežívají ve vnějším prostředí, maximálně v horizontu minut. To však nesnižuje závažnost situace.
Rozumíme si, jde zejména o HIV, HCV - žloutenku typu C, HBV - žloutenku typu B a syfilis...
Na postexpoziční profylaxi HIV ("sérum", proti HIV), která má smysl tam, kde je nákaza vysoce pravděpodobná, tedy při kombinaci vysoce pravděpodobný zdroj, plus masivní kontaminace (hluboké poranění injekční jehlou, pohlavní styk, masivní kontaminace krví), je pozdě. Profilaxe je účinná maximálně do 24 hodin, nejůčinnější je však do 2 hodin od možné nákazy.
Další okolností, kterou je nutné vzít v úvahu, je inkubační doba nemocí, o kterých je řeč. Ta se pohybuje okolo 3 měsíců od momentu nákazy. V praxi to znamená, že pokud jste se nenakazil už dříve, aniž to tušíte, orientační "rychlotesty" (spolehlivost až 97%), ani laboratorní testy (spolehlivost 100%), skutečnost, že jste se nakazil, dříve, než cca za 3 měsíce, neodhalí.
Nejrozumnější, co můžete udělat, je nechat se otestovat hned, a za dobu 3 měsíců od "incidentu", se otestovat znovu. Nebude od věci navštívit lékaře.
Nerozumím sice tomu, proč se nechcete otestovat v kontaktním centru Na Skalce, ale respektuji, že k tomu můžete mít osobní důvody.
Stále máte dost možností, jak a kde se otestovat. První možnost je si nákladný test zaplatit, v laboratoři zdravotnického zařízení, bez udání důvodu.
Moudřejší ale bude zajít k lékaři, říci na rovinu, co se stalo, ten Vám pak vypíše žádanku pro laboratoř, kde Vás bezplatně otestují.
Další možností je nechat se bezplatně přetestovat, na zmíněné a další nemoci, v laboratoři specializovaného  zdravotnického zařízení Remedis, a to dokonce bez objednání, v pražských Nuslích.
Pokud jste odjinud, než z Prahy, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na zařízení a služby, kde Vás otestují, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby (kontaktní centrum, ambulantí program, AT ambulace, adiktologická ambulance, AIDS centrum, terénní program, terénní práce), vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Některá pražská zařízení, kde Vás bezplatně otestují a linky, na kterých si můžete testy domluvit:
Remedis s.r.o.
Vladimírova 10
140 00 Praha 4 - Nusle
Telefon: +420 226 216 200, +420 226 216 203,
E-mail: ordinace@remedis.cz
Web: http://www.remedis.cz/
http://www.remedis.cz/pracoviste/hepatologie/
K-centrum SANANIM: +420 283 872 186
Infekční oddělení FN Motol
V Úvalu 84
150 06 Praha 5
Telefon: +420 224 436 901
Web: http://www.fnmotol.cz/kliniky-a-oddeleni/cast-pro-dospele/oddeleni-infekcni/
AIDS poradna ČSAP a testování na HIV - Dům světla
Malého 3
180 00 Praha 8 - Karlín, Florenc
Linka s non-stop provozem: +420 800 800 980
Web: https://www.aids-pomoc.cz/dum-svetla.html
http://www.hiv-testovani.cz/
http://www.hiv-testovani.cz/poradenska-telefonni-linka.html
Klinika infekčních, parazitárních a tropických nemocí
AIDS centrum FN Bulovka (budova 7)
Budínova 67/2
180 81 Praha 8 - Libeň
Telefon: +420 266 082 629, +420 266 082 628
Web: http://bulovka.cz/kliniky-a-oddeleni/klinika-infekcnich-parazitarnich-a-tropickych-nemoci/
http://www.hiv-aids.euweb.cz/aids-centra.html
Dermatovenerologická klinika 1.LF UK a VFN
U nemocnice 2
120 00 Praha 2
Telefon: +420 224 962 421
Web: http://kozni.lf1.cuni.cz/
Národní referenční laboratoř pro diagnostiku syfilis
Šrobárova 48
110 00 Praha 10
Telefon: +420 267 081 111
Web: http://www.szu.cz/narodni-referencni-laborator-diagnostiku-syfilis
Bezplatná linka AIDS pomoc: +420 800 144 444
Česká společnost AIDS pomoc: +420 224 814 284
Nejvýhodnější bude využít prvního kontaktu, tedy zařízení Remedis, protože, tam Vás, oproti většině dalších kontaktů, otestují na všechny zmíněné, včetně dalších nemocí. Výsledek bude 100%, ale dozvíte se v horizontu 2, až 3 týdnů. V kontaktních centrech byste znal výsledek do 20 minut.
Ať už jste se nakazil, či ne, buďte i v možné inkubační době a dál, nejen na sebe, ale i ke všem ostatním lidem, maximálně opatrný.
Přikládám velmi užitečné odkazy s informacemi k problematice nakažlivých nemocí, nejen pro uživatele návykových látek, z naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Hodně štěstí, držte se,
Amrit Sen.