Jak z toho ven?
Honza 1234
Dobrý den, rád bych pomohl příbuznému, dvacetiletému klukovi, který je uživatel všemožných drog. Alkohol, cigarety, marihuana, šňupání pervitinu, kokain a možná ještě něco jiného... nevím. Co dělat? Prosím poraďte.
Moc děkuji za Vaši odpověd.
Honza

Odpověděl: Markéta Kordová
Honzo, dobrý den.
Je moc hezké, že máte snahu a chuť příbuznému pomoc. Bohužel, je to velmi složitá situace a asi to nevyřešíme jednou zprávou přes net, protože každá situace je trochu jiná a na každého funguje trochu něco jiného...
Bylo by fajn, abyste se (nejlépe osobně) došel poradit a v osobním kontaktu se dozvěděl více informací, nejen jak s touto osobou vhodně komunikovat, ale také jakých chyb se vyvarovat, abyste se sám nedostal do potíží. Pomáhat někomu z drog není snadné a mnohdy to právě blízké/pomáhající, stojí mnoho svých sil...Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, bylo by rozumné doplnit si informace a vše více a podrobněji zkonzultovat.
Prozatím si můžete prostudovat základní informace zde na našem webu: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále bych doporučila poradenství v osobním kontaktu, jak jsem již zmínila. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog poskytují taktéž i nezávazné, bezplatné a možno i anonymní poradenské služby rodinám a dalším blízkým osobám, nebojte se na nějaké obrátit.
Netuším, kde žijete. Pokud pro Vás není problém Praha, můžete se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče, partnery a blízké, kontakt a další info viz odkaz: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je zapotřebí se předem objednat na uvedených číslech (provozní doba 9,00 - 19,00).
Zdali jste odjinud, tak prosím napište znovu, uveďte, jaká města máte poblíž, pokusíme se Vás co nejvhodněji nasměrovat tak, abyste se mohl poradit.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby se ještě ozvěte.
S pozdravem, MK