Drogy
Jarka
Dobry den dceri jsme udelali test na pervitin,byl pozitivni.Ona to neprizna a vyhrozuje,ze odejde z domova,ma kamarady,kteri ji ovlivnuji a bojime se,ze dopadne jeste hur.Nevime si rady,mame jenom ji.Vinu dava nam,ze ji porad hlidame a kontrolujeme.dekuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
taková situace je poměrně složitá. Test, který koupíte v lékárně, je pouze orientační. Aby jste měli jistotu, že dcera opravdu drogy užila, bylo by třeba moč poslat do laboratoře. Nestává se to sice často, ale může se stát, že je test falešně pozitivní (tedy ukazuje na užití drogy, přestože člověk nic nevzal). Kromě toho Vám řekne jen to, že byla pravděpodobně užita droga v posledním cca týdnu, ale neříká, jestli to bylo jednorázově nebo opakovaně. Proto doporučujeme vždy být s testy velmi opatrní.
Podstatnější je řídit se tím, co vidíte za změny v chování, v prospěchu ve škole atd. Pokud dcera nic nepřiznává a vy máte přesto poddezření, pak bych doporučila zatím bez ní navštívit některé ze zařízení, která pomáhají rodinám drogově závislých. Můžete tam celou situaci podrobně probrat, získat informace o celé problematice a udělat s odborníkem plán, co dál. V Praze Vám mohu nabídnout služby naší Poradny pro rodiče (a blízké) Sananim, která sídlí v Žitné ulici 51 na Praze 1, tel.  739 268 527. Kontakty jinam Vám ráda zašlu, když napíšete nejbližší město.
S pozdravem
Jana Žáková