Suboxone-Vysazení
oxygene8
Dobrý den
Děkuji moc za Pozitivní vazbu.Předem bych chtěl uvést některé věci na pravou Míru.Byl jem uživatelem drog od nějakých 16.let(Začalo to Alkoholem,marihuana,prášky,pervitin,houby a nakonec opiáty)Po pár pokusech po léčebnach a po pobytu v komunitě jsem se zabavil závislosti na pervitinu,ale mezi tím jsem se dostal k opiatum..Ze začátku to bylo občas a postupně jsem se dostal do závislosti.Takže jsem nastoupil na Metadon.Na Metadonove substituci jsem byl asi 3.roky.Sám jsem Metadon vysadil a ze Substituce odešel.Bohužel(A říkali mi to tehdy všichni jsem Metadon Vysadil strašně rychle asi během měsíce)a začali mi abstinenční problémy,proto jsem nastoupil na Suboxone.Ze začátku to bylo dobré,bylo mi dobře a můj stav se upravil.Původně jsme se domluvili(Tehdy jsem byl u P.Doktorky)že pomalu začneme Suboxone vysazovat ,mluvili jsme o tom každou schůzku,že začneme a nakonec to skončilo tak,že jsme nevysadili nic a šel jsem na ten detox s tím,že podstoupím i léčbu.Leč po měsíci mezi mladýma toxikama mě přestala léčba něco dávat(Protože se tam pořád,řešilo že ti mladí budou stejně fetovat navíc co chvily tam byl průser,že se tam něco našlo,nebo tam někdo něco donesl a to mě prostě nebavilo-a říkám přestalo mě to něco dávat ta léčba proto jsem od tam odešel)že to zkusím po detoxu sám.Dopadlo to tak,že jsem to nezvládl a byl jsem nucen nastoupit znovu na Suboxone ale k jinému lékaři,než jsem byl před tím.. Suboxone mi píše tedy můj Lékař a jsem zařazen v Substitučním programu.Je pravda,že naše schůzky probíhají stylem honem-honem(Mám hodně lidí a nestíhám)takže to vždy skončí tím,že dostanu recept a zbytek probereme příště a tak je to dokola skoro rok..Proto ta situace,že jsem tam kde jsem.Říkal jsem si že bych se pokusil proto něco udělat sám a že bych zkusil třeba i domácí detox a pak někde ambulantní léčbu,ale můj zdravotní stav se horší že dne na den tak jsem se rozhodl svěřit problém Vám a poradit se co dál?Mám na Vás ještě dotaz než ho zapomenu.Můžu dostat bi-polární poruchu z dlouhodobého užívání drog?Ptám se proto,že občas mám pocity jak mánický stav(Kdy vše zvládám je mi strašně fajn a pak zase opak-Deprese a zvládnu nic vše je na h---o)Napište mi prosím Váš názor a jak postupovat dále..Děkuji Váš věrný oxygene

Odpověděl: Amrit Sen
Opět Vás zdravím.
Děkuji za doplnění Vašeho pohnutého příběhu. Pro začátek si ujasněme pojmy. Jak příběh popisujete, nikdy jste se ze závislosti na návykových látkách "nevysekal", natož vyléčil, ani jste je, kromě "léčebných pobytů", tedy spíše "přežívání v léčebných pobytech", nikdy užívat nepřestal.
Bipolární porucha se mohla rozvinout, jak v souvislosti s užíváním návykových látek, tak bez ní. Otázkou zůstává, jde li skutečně o tuto diagnózu, nebo o jinou poruchu, či nemoc. Bylo by s podivem, kdybyste tak pohnutým životem prošel bez újmy na psychickém zdraví. Na druhou stranu o žádnou poruchu jít nemusí. Stavy, které popisujete, závislost, jako nemoc, nezřídka doprovází.
Máte šanci se uzdravit. Je podmíněna skutečností, dělat věci a řešit je jinak, než doposud. Neopakovat stejné chyby.
Třeba k tomu ještě nedozrál čas, nebo je právě teď ta správná chvíle a promeškáte li ji, nemusí se opakovat.
O tom všem si můžete s odborníky promluvit. Že byste zvládl nasadit závislosti ohlávku sám, je sebeklam. Není Vám 15 a něco máte za sebou, buďte k sobě upřímný.
Ze způsobu vyjadřování čtu, že jste inteligentní muž. Co Vám tedy brání nastoupit do regulerní léčby, poctivě, upřímně, s nasazením, jinak, než doposud?
Možná máte strach z další prohry. Ten k situaci, ve které jste, patří. Bylo by naivní, nasazovat si růžové býle.
Mám velmi podobnou osobní zkušenost. O tom, že máte naději a příležitost, nepochybuji.
Jsme v kontaktu s lidmi, kteří prošli naší péčí, které jsme provázeli v různých úsecích cesty z bludného kruhu ke svobodě.
Podobné je to i s mnoha přáteli z tehdejší "mokré čtvrti", kteří už dlouho žijí svobodně a naplno. Dokážou plesat i plakat, rvát se i milovat, potýkat se s radostmi i starostmi běžných dnů. Jsou inspirací pro své blízké, pro lidi, se kterými se běžně setkávají, pro mě i další uzdravené, nebo uzdravující se závislé.
Také pro ty, kteří se teprve rozhodují, nebo váhají.
Jak jsem psal, závislost je velmi zdatný, ostřílený a zákeřný lhář, podvodník a manipulátor. Byla by škoda, skočit jí na lep.
Nejste tím, kým jste býval před rokem, pěti, deseti lety. Mám na mysli, že pokud se nedáte zastrašit, zmást strachem a ochromit liknavostí, můžete ze zkušeností, které jste odžil, těžit.
Máte 3 letou dceru, kterou můžete provést dětstvím k dospělosti a kromě lásky, ji obohatit poselstvím bojovníka, který to nevzdal, ať už se příběh vyvine jakkoli. Bojovníka se sebou samým.
Odpovídám na Váš dotaz a dělám, co umím, abych Vás povzbudil a vyprovokoval k akci, užitečným krokům a touze po změně. Nepište, proč to nejde, řádky na toto téma stačily.
Kontakty na odborníky jsme Vám nabídli, jak je najít, už také víte.
Ptáte se, jak máte postupovat. Přečtěte si znova předchozí odpověď a pokračujte touto.
Na závěr se ptám, já Vás. Co víc pro Vás můžeme udělat? Jsme tu, připraveni Vám vyhovět, bude li to v našich silách a možnostech.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.