Predavkovanie?
Damak
Dobry den pred dvoma dnami som si dal za noc asi 4 extazy odvtedy mi je uz dva dni neuveritelne zle, mam hnacky a toci sa mi hlava bolia ma krize. Neviem ci som sa predavkoval ale zaujima ma hlavne ci to prejde same a ci nieje nutne navstivit lekara..

Odpověděl: Amrit Sen
Damak, zdravím Vás, dobře, že píšete.
Že jste se předávkoval, je téměř jisté. Nejspíš jste prošel i toxickou psychózou, jejíž projevy ještě přetrvávají.
Buďte rád, že jste eskapádu přežil, lékaře určitě vyhledejte a vyložte karty na stůl, nikdo Vám hlavu neutrhne.
Nepropadejte panice, s největší pravděpodobností, nejpozději v horizontu hodin, nebo několika málo dní, nepříjemné stavy samy odezní, nicméně by Vám mohly pomoci léky, které Vám na čas, lékař může předepsat.
Zajděte buď ke svému spádovému lékaři, nebo ještě lépe, rovnou "ke kováři", tedy psychiatrovi - adiktologovi, který má zkušenosti v práci s psychickými poruchami, v souvislosti s užíváním návykových látek.
V každém případě, jste dostal jasnou správu od Vašeho organismu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nebudete li ji respektovat, riskujete, že bude hůř a že se zblázníte.
Od této skušenosti budou pro Vás drogy, zejména psychostimulanty, halucinogeny, ale i THC, navždy mimořádně rizikové, a to i v minimální dávce, v nejčistší formě.
Jedna věc je, že 4 Extáze za noc, je naprosto absurdní dávka. Další věc, že tablety, či "koule", s obsahem MDMA, bývají často ředěny velmi nebezpečnými látkami.
Porušil jste nejspíš několik zásadních pravidel, pro bezpečnější průběh intoxikace. Předpokládám, že o nich máte ponětí. Pokud Vám tato zkušenost nebude stačit, a Vy se někdy rozhodnete znova riskovat, mějte na paměti toto:
Opatrnost především!  MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga.
U MDMA, ať už v krystalické formě, nebo tabletě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování.
Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA, je celá řada.
Nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím drogy, byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a důkladně se najíst, napít, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky s minerály. Dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Možné je i to, že Vám užití psychotropní látky nastartovalo psychosomatické poruchy, nebo rozvinulo psychickou nemoc, ke které jste mohl v sobě nosit, z nejrůznějších důvodů, predispozice, a která by se jinak nemusela vůbec projevit.
Čím dřív ke specialistovi zajdete, tím lépe vpro Vás. Je možné, že se i nějakou dobu po odeznění, aniž byste drogu užil, budou nepříjemné stavy vracet. Další vážný důvod pro odborný, lékařský servis.
Kontakty na bezplatné odborné adiktologické služby na Slovensku, najdete zde, nenechte se vylekat, nejde jen o služby pro závislé, ale pro každého, kdo má s drogou nějakou zkušenost a jejich blízké:
Drogový informačný portál, etc.
http://www.infodrogy.sk/
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Pár užitečných odkazů:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.extc.cz/extaze.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga Otevřít odkaz v novém okně
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html Otevřít odkaz v novém okně
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/ Otevřít odkaz v novém okně
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy fit.
Držím palce, kdykoli napište,
Amrit Sen.