Následky extáze
LaLa
Ahoj dala jsem si poprvé kouli bylo v ní prý i pico. Teď mi mešká menstruace je to možné že je to kvůli tomu ??

Odpověděl: Amrit Sen
LaLo, zdravím Vás.
Díky za důvěru. U dlouhodobých uživatelek drog, je "rozhození" cyklu, ale i ztráta menstruace, běžnou záležitostí.
Že se Vám tak stalo i po jednorázovém užití, není až tak zvláštní. Každé užití drogy, je agresivním zásahem do tělesné i duševní stability, který narušuje přirozený běh životních funkcí a tělesných pochodů.
U psychostimulantů to platí jakbysmet. Doporučuji Vám drogy napříště nezkoušet. Narušení menstruační cyklu, tedy pokud nejste těhotná, nebo nemá další, zdravotní příčiny, je zprávou Vašeho organizmu, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové. Pokud varovný signál nebudete respektovat, připravte se na další, možná závažnější zdravotní komplikace.
Doporučuji Vám si o návykových látkách zmíněného typu a souvisejících rizikách, něco přečíst, také, pokud Vás tyto informace neodradí, dodržovat základní pravidla pro bezpečnější užívání a minimalizaci rizik.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
Zmiňovaná "koule", měla obsahovat MDMA, ale, jak píšete, mohlo jít o směs nejrůznějších psychostimulačních a dalších látek, s až halucinogenními účinky.
Pervitin samozřejmě obsahovat mohla. Účinky nijak nepopisujete, ani nezmiňujete, je možné i to, že obsahovala i nebezpečné příměsi, kterými výrobci i dealeři často ředí, aby dosáhli většího zisku, nebo že zmíněné drogy neobsahovala vůbec.
Doporučuji Vám tedy především opatrnost. MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga.
U MDMA, jak jsem zmínil, ať už v krystalická, nebo v tabletě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Pervitin, jak je všeobecně známo, je jednou z nejnebezpečnějších drog na scéně vůbec. Jeho závislostní potenciál je mimořádný a vliv na tělesné i duševní zdraví, devastační.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA, "koulí" i pervitinu, je celá řada.
Nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím drogy, byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a důkladně se najíst, napít, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky s minerály. Dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Stačí takto?
Pokud se zdržíte drog, měl by se Vám cyklus upravit a vrátit do normálu. Pokud ne, vyhledejte lékaře.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy fit,
Amrit Sen.