Dotaz
Vera
Dobrý den,
existuje droga balená do červeného obalu s velkým písmenem G ? Po incidentu na festivalu kde upadla do bezvědomí a následně ji našly v krvi extázy, jsem našla jejím mobilu obrázky. Ráda bych zjistila zda ji někdo zdrogoval nebo lže a věděla že bere drogu. Děkuji za odpověď .

Odpověděl: Amrit Sen
Paní Věro, dravím Vás,
díky za důvěru. Drogy se distribuují, zejména to platí právě u MDMA tedy Extáze, podobně i LSD, nebo u tzv. "nových syntetických drog", v nejrůznějších podobách. A to zejména na "parties" a festivalech. Nejrůznější nelegální nabídky se objevují i na internetu..., takže jestli jde, podle popisu, který uvádíte, o drogu, respektive o Extázi, bohužel, nedokážeme určit, internetové poradenství má své limity.
Fotografie v dceřině telefonu, Vám sice možná napoví, nicméně skutečnost, jestli dcera užila drogu vědomě, či ne, s určitostí nepotvrdí, ani nevyvrátí.
Doporučuji Vám, než se pustíte do ukvapených řešení, situaci osobně konzultovat s odborníky nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby a poradneství rodičům uživatelů návykových látek. Nesejde na tom, jestli půjde o adiktologickou nambulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum.
Nejlépe si telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s dcerou komunikovat, jak podpořit dceřinu motivaci k pozitivním změnám zároveň, jakých chyb byste se měla vyvarovat. Také, jak ošetřit sebe, protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu dalšímu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty na vhodné služby obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, spojte se z pracovníky bezplatné specializované Poradny pro rodiče, organizace SANANIM, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Poradna pro rodiče (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přejeme Vám i dceři vše dobré,
držím palce. Kdykoli napište,
Amrit Sen.