Pervitin
marcela
Dobrý den chtěla bych se zeptat dnes již bývaly manžel bere pervitin zhruba tak asi 6 let mněl žaludeční vřed který mu prasknul a asi 24 hod mu tekutina tekla do dutiny břišní. Nasledně přišel septický šok. Byl uveden do umněleho spanku za dva dny ho začali probouzet. Nyni je agresivní náladový musí být uvázaný k posteli.Máme dceru je jí 15 let a ptá se jestli táta bude ještě nekdy normálni. Jak dlouho může tento stav trvat. Za odpověd děkuji jestli mohu poprosit do emailu. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
nejsem uplně odborník z oblasti ARO a intenzivní medicíny, ale je časté, že se lidi po prodělaném závažném somatickém stavu, kdy museli být uvedeni do umělého spánku, často ještě v kombinaci se závislostí, probouzejí do neklidu. Může jít o nasedající delirantní stav, opět častá komplikace při probouzení.
Delirium je charakterizované zmateností, změnami vědomí, vnímání a chování. Delirium po stabilizaci tělesného stavu po čase odezní. Neumím Vám uplně říct, jako dlouho to bude trvat, klidně týden i dva, v extrémním případě může delirium trvat půl roku, ale nepředpokládám, že by u Vašeho bývalého manžela šlo o tenhle případ. Počítejte přibližně dva týdny plus mínus. Prosté delirium, které po čase odezní, nezanechává následky ve smyslu trvalých změn osobnosti.
Buďte trpělivá, zeptejte se intezivistů, jaké mají zkušenosti. Je možné, že pokud budou změny chování a vnímání přetrvávat a jeho tělěesný stav bude stabilizovaný, pošlou ho na doléčení na psychiatrii. Obvykle pomocí neuroleptik a další medikace během dvou tří týdnů bude v pořádku.
S pozdravem,
VP
P.S. Vaše příjmení jsme záměrně umazali, zachováváme anonymitu všech pistatelů. Odpovídáme pouze prostřednictvím této poradny, do emailu Vám přijde upozornění, že Váš dotaz byl již zpracován. Děkujeme za pochopení.