Lze někam zavolat ?
Michal
Dobrý večer,
dnes jsem při procházce potkal už dvakrát muže, který čuchal Toluen.
Nevypadá jako bezdomovec, má drahé boty, baťoh a slušně oblečen.Věk cca 45-50 let.Nic nedělá.Prostě jen sedí v lese, čuchá a občas řve jedno ženské jméno.Tak mě napadlo, co když to je jen zkrat kvůli rozchodu, nebo nějaké složité situace, lze někam volat aby mu pomohli?
PČR a zdravotní mě pošlou do háje, je tedy nějaká možnost v těchto situacích?
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Michale, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Cením si toho, že máte starost o člověka v úzkých, nebo možné krizi. Myšlenku volat na policii, jste ale zavrhl, aniž jste to zkusil. Do háje Vás ze zákona policejní služba poslat nesmí.
Otázkou zůstává, co se bude dít dál. Vzhledem k tomu, že jde o možné ohrožení člověka na zdraví a životě, platí pro policii rovněž zákonná povinost, situaci zkontrolovat.
Nakolik, a jak dotyčnému policisté pomohou, je otázkou další. Záležet může, jak to v životě chodí, na lidech, respektive hlídce, která by se měla na místo vypravit, případně na nadřízené osobě, která bude hlídku instruovat.
Pokud se muž projevuje "bláznivě", můžete volat sanitku, případně sanitku i policii zároveň. Za mě bude tento postup moudřejší, tím spíš, pokud budou služby o obou hlášeních vědět.
Další možností je zavolat pracovníkům spádového terénního programu, pokud v oblasti působí. Měl byste jistotu šetrného a ohleduplného postupu.
Napište o jakou oblast se jedná, které je nejbližší větší město. Pošleme Vám kontakt na terénní pracovníky spádového terénního programu pro uživatele návykových látek, případně pro lidi bez domova, nebo jiné sociální služby, která v oblasti působí.
Jak můžete kontakty na bezplatné služby pro uživatele návykových látek a jejich blízké i veřejnost, na území ČR vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Možné je i to, byť bývá těžké si to někdy připustit a respektovat, že dotyčný pán potřebuje v tento čas být tak, jak je. Z Vašeho popisu situace totiž nevyplývá, že by se pán dopouštěl protiprávního jednání.
V každém případě by bylo smutné, kdyby v příběhu zvítězila lhostenost. Je na Vás, jak se rozhodnete.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.