dospělý syn
pavlina
Dobrý den,můj syn užívá pervitin asi tři roky. Dosud to bylo celkem v normě. Chodil do práce,celkem fungoval. Poslední dva měsíce je třeba i pět dní mimo. Nevylézá z pokoje,jen leží v posteli,sleduje porno a onanuje. Zvedá se mi z něj žaludek. Do práce už taky nechodí. Myslím,že si začal píchat. Našla jsem v pokoji vodu a obal od inzulinové injekce. O léčebně nechce slyšet. Je plnoletý,tak nemám šanci ho tam dát sama. Tak nevím,vyhodit ho na ulici? Pomůžu mu nebo uškodím? Nevím,jak dlouho to ještě vydržím. Sama jsem už zralá na psychiatra. Nespím,nejím,mám pocit,že se z něj zblázním. Můžete mi prosím nějak poradit? Děkuji předem. Pavlína

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
odpověď na otázku, jestli syna vyhodit nebo nevyhodit, není vůbec jednoduchá a rozhodně bych na ni nerada odpovídala z tak malou znalostí situace. Na druhou stranu je evidentní, že současná situace nijak nepomáhá ani jemu ani Vám. Tím, že bydlí u Vás a zřejmě ho i živíte, máte poměrně velký manévrovací prostor, jak na něj zapůsobit. S každým je to ale trochu jiné a vždy se vyplatí zvážit konkrétní situaci a možnosti. Proto bych doporučila, než budete donucena hledat psychiatra, zkusit nejdříve zajít do některého z center pro rodiny uživatelů a poradit se tam.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)