Koureni marihuany
Petra
Dobry vecer, synovi je 20 let a pracuje v autodilne sveho otce. Zjistili jsme, ze kouri travu a po rozhovoru s nim se nam priznal. Je to nekolikrat do tydne po vecerech. Mame o neho strach a nevime si rady. Nemluve o tom, ze behem dne po opravach projizdi auta zakazniku. Kdyz jsme mluvili o moznosti zjisteni thc tak jsme zjistili, ze je presvedcen, ze se na to nemuze prijit. Neni s nim rozumna rec. Poradte mi prosim, co mame delat? Dekuji mnohokrat.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že není vůbec špatné, že se manžel takto vymezil. Jen je třeba, aby své ultimátum dodržel, jinak se z něj stane jen planá výhružka. Jak moc je kouření THC v synově případě rizikové nebo škodlivé je dost těžké z tak stručného popisu říct. V každém případě řídit cizí auta pod vlivem THC a ohrožovat tím nejen sebe a okolí, ale i cizí majetek a dobrou pověst manželova podnikání, je něco jiného než si jen tak pro odreagování čas od času zakouřit.
Když dodržíte danou podmínku, pak syn uvidí, že to myslíte vážně. ude si muset vybrat, ale poměnrě brzy pozná, že užívání drog může mít i velmi negativní následky. A to je nejrychlejší způsob, jak člověku pomoci "prozřít". Vysvětlování a domlouvání většinou nemívá velký efekt.
Pokud by se situace vyvíjela špatným směrem, doporučovala bych zajít vše pobrat osobně a podrobněji do některého z center, která pomáhají rodinám uživatelů.