Opoidy
Ales
Dobry den, tezko se mi o tom pise, tak pujdu rovnou k veci.. Je mi 53 let, pred tremi lety jsem po tristive zlomenine femuru a rozdrceni temer vsech zapestnich kustek prodelal nespocet operaci a jsem stale ve stavu nemocnych. Jiste tusite, ze problemem jsou analgetika.. Na centru bolesti jsem zacinal s 400 mg tramadolu postupne pridan oxycontin 10; po navyseni nasledobalo snizeni tramadolu. Ale i na 140 mg oxy jsem prodelal abstinecni priznaky po tramadolu.. Psychoticka ataka a panicke stavy. Nasazen cipralex 20 mg rivotril 1 mg. Pul roku zpatky snizen oxy na 80 mg navysen rivotril. Prulomova bolest resena sevredolem 10. Jsem zdravotni bratr ale praci delat nemuzu. Jsem schopny delat.. Jen ne v oboru. Potreboval bych z toho ven. Bolrsti nemam a chci vydadit doma.. Je to bezpecne? Poradite jak vysazovat prosim? Aktualne beru 2 krat denne ocy 40, escitalopram 20 rano, rivotril 2 mg na noc a zpravidla po probuzeni 10 mg morfinu. Na centru bolesti mi nabidli fentanyl 75. Je to pty pohodlnejsi a na dozivotni brani ideslni.. Ale ja nechci brat tak jsem odmitl. Pf. Rad bych mel zpwt svuj zivot praci.. Jsem troska fyzicky. Dekuji. S pozdracem Ales

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den, Aleši.
V první řadě byste měl skonzultovat vhodnost vysazování opiátů s Vašim lékařem z ambulance pro léčbu bolesti. To, že bolesti teď nemáte, může znamenat, že máte správně nasazenou léčbu. Doporučuju nejdřív probrat pro a proti s Vaším ošetřujícím lékařem.
Na druhou stranu rozumím a akceptuju Vaše rozhodnutí opiáty vysadit, jste odhodlaný to zkusit.
Nedoporučuju Vám ale vysazovat opiáty doma i kvůli tomu, že sám píšete, že při vysazování tramalu jste měl psychotické stavy a panické ataky!
Abstinenčné příznaky při vysazení opiátů sice nejsou život ohrožující, ale jsou velice nepříjemné. Psychotické stavy se běžně při vysazování opiátů nevyskytují, ale další poměrně typické příznaky jako panika, nervozita, úzkost, úporná nespavost, nevolnost, zvracení, průjem, celková slabost a hlavně bolesti můžou být doma obtížně zvládnutelné.
Na oddělení detoxu většinou postupujeme tak, že opiát nahradíme substitucí - ve vašem případě jiným opiátem a postupně vysazujeme, abstinenčné příznaky mírníme podpůrnou medikací. Nechci Vám psát přesný návod, jak postupujeme při detoxifikaci, protože se domnívám, že byste neměl vysazovat opiáty sám doma.
Doporučuju objednat se na detox. Ve Vašem případě bych zvažovala spíše režimový detox v délce 3 týdny až měsíc, běžný detox trvá většinou 10dní. Režimový detox má výhodu v tom, že zároveň vrámci detoxu máte k dispozici kromě lékaře - psychiatra také psychologa, adiktologa, skupiny, lehčí denní program, komunity, pohovory, co by pro Vás bylo ideální, vzhledem k tomu, že neplánujete pokračovat do následné léčby závislosti.
Kontakty najdete na stránkách Drogového informačního serveru: http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
Pokud budete mít další dotazy, ráda zodpovím.
VP.