Asi závislost
hombre
Vážení, byl jsem na Vás odkázán na www.letadlo2001.cz. Je mi 25 let. Řekl bych, že nejsem ani tak závislý na nějaké konkrétní droze, ale spíše na jakékoli změně vědomí. Na školním výletě v prvním ročníku střední školy jsem se poprvé opil, o dva roky později jsem poprvé zkusil marihuanu, někdy vzápětí nato kodein, pak morfin, atd., atd. Prakticky ,,co dům dá". Po maturitě jsem šel manuálně pracovat do firmy mého otce, můj plat činí 15000,- Kč, takže pro mě není problém utratit každý měsíc 8000,- za drogy. Shání mi je kamarád a záleží tedy na něm, co mi přinese. Nepohrdnu prakticky ničím, asi kromě kokainu a ,,exotických" drog (DMT apod.) jsem zkusil všechno. Každý měsíc to dopadne tak, že drogy za 8000,- mi vystačí nejdéle na dva týdny, pak jsem nucen abstinovat a řeším to alkoholem. S tím vystačím zase až do výplaty. Musím říct, že až do podzimu loňského roku jsem s tím neměl žádné problémy. Asi v listopadu jsem se poprvé v ,,opici" pomočil. Nevěnoval jsem tomu příliš pozornosti, ale když se to několikrát opakovalo, začal jsem abstinovat. Bez alkoholu jsem vydržel tři měsíce. Místo toho jsem však užíval jiné drogy, hlavně MST (kamarádka pracuje v nemocnici) v kombinaci s marihuanou. Letos v únoru mi MST došlo, od té doby zas piji, ale nepravidelně, zhruba 1x týdně, avšak ,,nadoraz". Ve dnech bez alkoholu beru zmíňované všelijaké jiné drogy. Vcelku mi to nečinilo zvláštní potíže, až minulý týden jsem přišel o dva nejlepší kamarády, když jsem na oslavě svých 25. narozenin ve stavu notné opilosti ,,sjel" za noc 4 tablety extáze a zničil vybavení bytu jednoho z nich. Prý nechtějí mít s fet´ákem nic společného a až tato událost se pro mě stala motivací přestat. Nechtěl jsem je ztratit nadobro, protože jsem homosexuál a ještě k tomu introvert a nikoho jiného, komu bych se mohl se vším svěřovat, nemám. Bylo mi jasné, že musím chtít přestat hlavně kvůli sobě, ale nenacházel jsem jediný takový důvod. Od té oslavy uplynul týden, kdy jsem byl naprosto ,,čistý", ale předevčírem se mi to nějak rozleželo v hlavě a začal jsem si říkat, že drogy mi dávají větší požitek než kamarádství. Uvědomuji si, že asi (asi určitě) za mě mluví fet, že zvítězil. Poslední dva dny jsem na kodeinu. Mám pocit jeho určité personifikace, jako by se mnou promlouval a říkal mi ,,Nikoho nepotřebuješ, vystačíme si sami..." Když jsem si nyní tuto zprávu přečetl, zjistil jsem, že je dost zmatená, takže vyjádřím její podstatu: Nevím, jestli chci přestat fetovat nebo nechci - no, to také není příliš objektivní, snad to pochopíte. Předem děkuji za Váš názor Zdeněk

Odpověděl: Helena Hošková
Zdeňku, cítím z Vašich slov jistý zmatek, který pak krystalizuje ve Vaší závěrečné větě - "nevím, jestli chci přestat fetovat nebo nechci?" Z toho, co jste napsal, jsem pochopila, že takto vypadá Váš životní styl už několik let. Ať už se, Zdeňku, rozhodnete jakkoli, bylo by dobré si nejprve s někým popovídat. Můžete zavolat k nám - do Kontaktního centra - tel. 02/83872186 (každý den od 9 do 21 hod) a řešit svoji situaci buď telefonicky, nebo se můžete objednat na individuální schůzku. Podotýkám, že kontakt u nás je anonymní. Nikdo Vás zde nebude nutit k abstinenci, spíš Vám může osobní rozhovor pomoci ujasnit si, jaké možnosti máte a co s sebou tyto možnosti mohou přinést. A pak se můžete rozhodnout pro jednu z variant.