Extáze
králíček
Dobrý den, již 5. den mě trápí bílé čárky po stranách jazyka, neschopnost skoro mluvit (bolí to jak čert - to se váže i k polykání), nateklé mandle. Měla jsem jednu extázi, průběh naprosto v pořádku, ale pár hodin po skončení nastaly tyto potíže (společně s depresí, ale to se očekává). Byla jsem u doktorky, kde jsem tedy neřekla, že jsem něco měla, šlo mi o to, že mandle vypadaly jako při angíně, ale výtěr z krku streptokoka nepotvrdil. Doporučila mi kloktat heřmánek a klid na lůžku, což provozuji již druhý den, ale výsledek žádný. Nevíte, o co by mohlo jít? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Když si sečtu zmíněnou sníženou imunitu, k tomu jste nedávno dobrala antibiotika, přičtu možné přehřátí, či nedodržení pitného režimu, není se vůbec čemu divit.
Každopádně jde o jasný signál Vašeho organismu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Pokud se podle něj "nezařídíte", nedopřejete mu sluchu a podceníte jej, mohou příště, nebo kdykoli jindy, po užití drogy, přijít problémy daleko závažnější.
Zkuste tedy od dalšího uživání drog upustit, najděte si, nebo oživte jiné, bezpečnější, skutečnější a trvanlivější způsoby, jak trávit volný čas, bavit se a přinášet si radost, nebo aspoň další užití jakékoli drogy, včetně alkoholu, nebo farmak, které nepředepíše za léčebným účelem lékař, na co nejdelší čas odložte. Užijte pouze, pokud jste zdravá, v dobré tělesné i psychické kondici a náladě. Nikdy drogy nekombinujte, nepřidávejte si, neprotahujte "jízdu", nebo party déle, než přes jednu noc. Ideálně mějte na blízku střízlivého člověka, kterému důvěřujete. Dodržujte striktně pitný režim, alespoň občas, přes nechuť k jídlu, zakousněte něco výživného. Průběžně odpočívejte, "chillujte", bokem od hluku a hemžení. Po "jízdě" si dopřejte dostatek spánku, odpočinku, tělesné i duševní hygieny. Doplňte tekutiny, vydatně a zdravě jezte, vitamíny a minerály, nejlépe v přirozené formě, nevyjímaje. Od věci nebudou ani potravinové doplňky, pokud nelze jinak. Se zklidněním a usínáním Vám může šetrně pomoci čaj z meduňky. který koupíte v každé lékárně i běžných obchodech.
S největší pravděpodobností, pokud se budete šetřit, dopřejete si rekonvalescenci, se dáte brzy dohromady. Kdyby ne, kápněte lékařce božskou, nikdo Vám hlavu neutrhne.
Přeji brzké uzdravení a vše dobré,
kdykoli napište, Amrit Sen.