Teenager
Matka
Dobrý den,
potřebovala bych radu. Můj syn zřejmě užívá lehké drogy a já mám velké obavy, aby to nezašlo i dále. Je mu všechno jedno, nechce s námi komunikovat, nechce od nás žádnou pomoc, vůbec s námi mluvit. Každý rozhovor skončí hádkou, při které nás uráží, napadá nás- zatím slovně, obviňuje ze všeho. Začal používat vulgarit a normálně s námi nepromluví. Nechce s námi mluvit ani o kamarádech. Zatím ve škole prospival naprosto v pohodě, byl cílevědomý, avšak s chováním vždy problém. Bude mu 17 let a my už nevíme kudy a jak dál.
Děkuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v takové patové situaci bych doporučila zajít se poradit osobně. Sice píšete, že po vás syn nic nechce, přeci jen ale chodí do školy a bydlí s vámi, takže nějak provázané vaše životy jsou a nějaký "servis" od vás čerpá. Nějaký prostor pro vyjednávání tedy máte. Zároveň je třeba podívat se na vaši společnou historii podrobně a pokusit se zjistit, co stojí za jeho změnou chování, jak se asi cítí on a jak by se moha komunikace s vámi zlepšit.
Pokud byste měli zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou vaše časové možnosti.
Pokud je to pro vás daleko a nevíte, kam se obrátit u vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)