jak odnaučit dceru užívat drogy
Nina
Dobrý den,
Má dcera užívá drogy a lže mi že je neužívá.
Chtěla bych vás požádat o vaši pomoc jak mou dceru kterou mám moc ráda odnaučit užívat drogy a jak jí mám vysvětlit že to pro ní není dobré.
Děkuji vám za váš čas a vaši odpověď
S přáním hezkého dne Nina xxxxxxxxxxx

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v takových případech bohužel vysvětlováním moc nezmůžete. Dcera je zřejmě ve fázi, kdy jí drogy baví a jejich pozitiva pro ni převažují nad negativy (jakkoliv se Vám to může zdát nemožné). Teprve až když se začnou hromadit nepříjemnosti a negativní důsledky užívání, začne člověk přemýšlet, jestli by mu bez drog nebylo lépe. Nejlépe tedy dceři pomůžete, když jí nebudete život s drogami nijak usnadňovat - nebudete jí např. poskytovat peníze, domácí servis, nebudete za ní platit dluhy, řešit průšvihy atd.
Na každého funguje trochu něco jiného, proto je nejlepší probrat situaci konkrétně a podrobně osobně.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)