Marihuana,obličky
Marťas
Zdravím Vás :)
Prosím Vás poradíte mi ?
Občas 2,3x do mesiaca si s kamrátmi dám bongo , brko pokecáme a ták sme normálny ľudia ...
Ale k môjmu problému : Mám dilatáciu ľavej panvičky na obličke .
Preto by som sa rád opýtal môže marihuana poškodiť obličku alebo obličky ? Keď Nehulím často ?
A prosím Vás na srdce škodí ?
Predom Vám chcem veľmi pekne poďakovať za Váš čas a názor odborníkov :)
Ďakujem a prajem Vám pekný zbytok dňa :)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
užívání marihuany má svá rizika. V současnosti pracuji na webu www.koncimshulenim.cz, kde se dostávám do kontaktu s lidmi, kteří se snaží po deseti a více letech pravidelného užívání marihuany skončit (z toho aspoň několik posledních let denní užívání). A věřte nebo ne, řada z nich začínala přesně tak, jak popisujete. A přestat je pro ně často velmi těžký krok spojený s řadou problémů. Většina z nich sice pracuje a má sociální a rodinné zázemí, ale i ta jsou často poznamenána užíváním marihuany. Nicméně strašit vás tu nebudu, pokud byste měl/a zájem o podrobnější info, podívejte se např. sem.
Pokud jde o vaše otázky:
1. ledvinová pánvička - nepodařilo se mi nikde dohledat souvislost mezi užíváním marihuany a ledvinovou pánvičkou, nepředpokládám, že by měla marihuana na něco takového vliv
2. srdce - to už je otázka složitější, výzkumy zatím naznačují souvislosti s některými typy možných srdečních obtíží či nemocí, jiné naopak vylučují. Obecně kouření srdci nesvědčí, pokud se ptáte na tohle. Jistě jsou vám známá rizika související s užíváním tabáku, přidejte k tomu ještě škodlivé látky vznikající při kouření marihuany, intenzitu, se kterou kouř vdechujete, a dobu, po kterou držíte kouř v plicích a ústech.
Bohužel spoustu věcí o marihuaně stále nevíme, nemluvě o tom, že pokud jde o nelegální produkci, jsou studie velmi obtížně zobecnitelné. Stačí vám to alespoň takhle? Pokud ne, napište více a nebojte se být konkrétní. Pokud zvládáte angličtinu, ráda vám pošlu odkazy na odborné studie, abyste si učinil obrázek sám.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.