Vředy a pervitin
Denny
Zdravím moje dobrá kamarádka užíva jednou za čas pervitin. Ale má vředy nemůže jí to nějak uškodit? KDyž ho bere tak jednou za půl roku?

Odpověděl: Amrit Sen
Denny, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Chápu, a je hezké, že máte o kamarádku starost.
Každý člověk je originál a drogy na něj mohou působit různě. Také zdravotní a další dopady užívání drog, se mohou u jednotlivců lišit. Záležet může na mnoha okolnostech. Zatímco "cesta", bývá různá, "konce", tedy u těch, kteří od svých experimentů, nebo občasného užívání včas neustoupí a dostanou se do bludného kruhu závislosti, ze kterého se "těžko" vystupuje, bývají velmi podobné.
Obecně lze říci, že každé užití drogy, pokud není lékařem stanovena, jako medikace, tedy součást léčby, ohrožuje zdravotní stav uživatele.
Stimulanty, jako pervitin, navíc vysilují a vyčerpávají tělo i psychiku, což má za důsledek oslabení imunitního systému, čili sníženou schopnost obrany a regenerace organismu. A to každé jedno užití.
Ze zkušeností z kontaktů s lidmi, kteří trpí žaludečními potížemi, užívajícími pervitin víme, že "pervitinová životospráva", má přímý vliv na zhoršení jejich zdravotního stavu. Žaludeční vředy, patří mezi závažné nemoci trávicího traktu, u kterých, pokud dojde ke komplikacím, může jít bezprostředně o život.
Stačí takto?
Přeji Vám, i kamarádce, vše dobré,
Amrit Sen.