už nevím jak
hanka
Děkuji za odpověd,ale asi jsem se špatně vyjádřila,synovi je 32 let,17 let je na perníku.Těžko s ním něco proberu,každý rozhovor začíná i končí nadávkama ,házením vším co má po ruce,rozšlapáním inzulinu a podobně,jeho psychiatr mi tvrdí,že mi nemá jak pomoct,jen napsat doporučení k léčbě,které syn roztrhá.Myslím,že jediný způsob jak to vyřešit je soudní příkaz k léčbě,nebo zbavení svéprávnosti?To je ale všechno na dlouho a vzhledem k jeho zdrav.stavu,kdy si nekontrolovatelně dopichuje inzulin a když nemá fet,tak se opíjí vážně nevím co s ním.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
děkuji za upřesnění, opravdu jsem to špatně pochopila, bylo mi to divné... Myslím, že pokud si syn nekontrolovatelně aplikuje inzulin, je to oprávněný důvod bát se o jeho život, a tedy i zavolat záchranku. Ta ho odveze i k nedobrovolné hospitalizaci. Ta může trvat max. týden, než rozhodne zrychlené soudní řízení, jestli má být dál nedobrovolně držen v léčbě, nebo ne. Pokud se to bude opakovat několikrát, může - ale také bohužel nemusí - dojít k nějakému posunu.
Kromě toho si myslím, že byste si rozhodně zasloužila nějakou podporu i Vy, protože permanentní stres se synem pro Vás asi je velmi vyčerpávající. Možná že v osobním kontaktu by se podařilo najít i nějaké drobné změny, aby se celá situace začala trochu měnit. Netvrdím tedy, že dojde k nějakému zázraku, ale obvykle se alespoň něco dá udělat v každé situaci. Máte někoho, s kým můžete všechno porbrat? Docházíte někam např. do skupiny pro rodiče závislých nebo k terapeutovi?