drogove zavisla
...
Dobry den mam prosim dotaz s kterym se trapi cela nase rodina uz nekolik let. Mam mladsi sestru ktera uz je min 5let drogove zavisla praci nema bavi se jen se samima fetakama u kterych prebyva a dela jen ostudu do lecebny ji nemuzeme dostat. Naslibuje hiry doly ale stejne skonci tam kde zacala. Ma otazka zni je nejaka pomoc kde bysme ji mohly poslat na leceni ikdyz ona sama nechce uz ji je pres 20let. Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
dospělého člověka není možné dát na nedobrovolné léčení, pokud zásadně neohrožuje sebe nebo druhhé na životě (a to doslova). Kromě toho taková léčba není moc účinná. Je třeba, aby dotyčný měl alespoň minimální motivaci. Co se ale udělat dá, je začít se chovat - především rodiče - tak, aby to sestru přimělo ke zjištění, žew život s drogami až tak výhodný není. Samozřejmě je to trochu těžší, když sestra už nebydlí doma. Většinou se ale dá něco dělat. Je třeba zvážit situaci individuálně a podrobně, a to nejlépe osobně. Doporučovala bych, aby se rodiče zašli poradit do některého ze zařízení pro rodiny uživatel. Pokud by pro ně byla dostupná Praha, pak je možné objednat se k nám do Poradny pro rodiče v Žitné ul., tel. 739 268 527. Případně napište nejbližší město, zkusím Vám poslat dostupnější kontakt.