pervitin
Real One
dobrý den byl jsem občasným uživatelem pervitinu a chci se zeptat jak dlouho trvá než odezní (a jestli vůbec někdy důsledky užívání pervitinu) od posledního (a úplně posledního) užítí šnupnutím uplynuli už 3 měsíce a já stále trpím:
-dušností (nemůžu pořádně dodechnout)
-nespavostí (spím tak 4 hodiny a velmi nekvalitně budím se úplně rozlámaný a celý den trpím únavou)
(nemůžu ani sportovat když jdu například do fitka tak pak nemůžu usnout klidně celou noc !!)
-nemožnost soustředit se na okamžiky furt mi v hlavě šrotují myšlenky (je to velmi nepříjemné nedokážu vůbec zůstat v klidu a relaxovat či se uvolnit furt sem napjatý jak struna - nedokážu se soustředit ani na film prostě jakkoliv vypnout... začínám z toho už úplně šílet dokonce si dávám ledovou vanu abych se mírně podchladil což mi zpomalí životní funkce a na chvíli se cítím klidněji...
nosní dutiny mám vyžrané a dýchá se mi dost hrozně (chápu že si to všechno zasloužím za to co jsem dělal ale rád bych požádal o radu jak kterýkoliv s problémů zmírnit či eliminovat úplně)
díky moc

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Jestli se nemýlím, odpovídal jsem Vám v nedávné minulosti na částečně obdobný dotaz. Máte můj obdiv a respekt, že se Vám daří abstinovat. Předpokládám, že jste pervitin nevyměnil za látku jinou, protože pak by naděje na Vaši celkovou úzdravu a spokojenější život, byla velmi limitovaná, spíše mizivá.
Mám na mysli nejen psychostimulanty, včetně MDMA, ale i drogy s obsahem THC, nebo halucinogeny, které jsou, a už navždy zůstanou, pro Vás mimořádně rizikové, s možnou vyhlídkou, že se, pokud se jim nebudete vyhýbat, zblázníte. Tím nechci ani v nejmenším zlehčit rizika užívání dalších drog, které jsem nezmínil. Nechci znít radikálně, ale měl byste si připustit, že i alkohol Vás může v budoucnu srazit na kolena.
Nosní dutiny, pokud se nadále zdržíte šňupání, by se měly zhojit, dejte jim čas, nebo lépe, navštivte ORL ambulanci a nechte se vyšetřit. Samozřejmě bude lepší, když "kápnete božskou" a "vyložíte karty na stůl". Nikdo Vám hlavu neutrhne, můžete zůstat v klidu. Lidem, kteří bojují, a kterým se podařilo z bludného kruhu vystoupit a s drogou se popasovat, lékaři fandí. Pomůžete tak časnému stanovení správné diagnózy a účinnosti léčby. Jestli radši o zkušenostech s drogou pomlčíte, je v každém případě, na Vás.
Dušnost, nespavost, neklid, úzkosti a nemožnost soustředění, jasně napovídají o psychické poruše, tedy spíš o rozvinutí psychické nemoci.
Často se stává, zejména lidem, kteří v sobě nosí z nejrůznějších příčin, předpoklady k psychickým poruchám, že psychostimulanty, halucinogeny, THC, ale i další drogy, u nich nastartují, rozvinou, nebo prohloubí, psychické poruchy, které by se jinak vůbec nemusely, ale také mohly, díky jiným podnětům, později projevit. Většinou, pokud včas užívat přestanou, se projevy zklidní a časem vymizí, v horizontu dní, až týdnů.
Pokud symptomy přetrvávají v horizontu měsíců, došlo zpravidla k rozvinutí psychické nemoci, která může přetrvávat různě dlouhou dobu, někdy až do konce života, i bez dalšího užívání drog. Tedy pokud se takto zasažený člověk neléčí u specialisty.
Moje zcela jednoznačné doporučení zní: Co nejdříve vyhledejte odbornou pomoc. Nejlépe psychiatra - adiktologa, a o svých potížích naprosto otevřeně promluvte. Neotálejte, můžete tak předejít pozdějším komplikacím a pomoci časnější úzdravě.
Jak najít kontakty na odborníky, už víte. Nabídku, že Vám s kontakty pomůžeme, jste zatím nepřijal. Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se obrátit na naši specializovanou ambulantní službu, která se zabývá, kromě jiného, pomocí s řešením problémů a léčbou potíží, které jste popsal:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
Adresa 2:
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 702 036 240
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Prvním krokem je si telefonicky domluvit termín schůzky, S.a.s. CADAS, mívá dost "nabito".
Při osobním pohovoru, po seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout, abyste byl co nejdříve v pořádku. Získáte pochopení, podporu, užitečné informace a pomoc. Uleví se Vám. Nejspíš po nijak závazné konzultaci, potíže, mávnutím kouzelného proutku, nezmizí. Bude na Vás, jestli si sjednáte průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak o sebe pečovat v situacích, které přinese čas, nebo jestli se domluvíte na dalším, pro Vás nejvhodnějším, terapeutickém postupu.
Připomínám, že služby jsou bezplatné, a mohou být poskytnuty i anonymně.
Vracím se k nabídce z předchozí odpovědi. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na zařízení, služby a odborníky v okolí a dosahu, pošleme.
Je moudré, že si uvědomujete svůj podíl na současných důsledcích předchozího užívání. Jestli si je zasloužíte, nebo ne, nechte stranou. Co si v tuto chvíli bezpochyby zasloužíte, je kvalitní odborná péče, a s Vaší aktivitou, vstřícný servis.
Přeji Vám vše dobré, seberte všechnu kuráž a jednejte.
Držím palce, Amrit Sen.