25i nbome
Majkl
Dobrý dne chtěl bych se vás zeptat jak je to s látkou 25i nbome. Jak je to s jeji podobnosti s LSD a jeji rozšířeností ve světě a testování na jeji pritomnost v těle člověka. Jeden známý mého známého ji totiž nedávno zkoušel, a za měsíc a půl od toho data (45 dní) půjde na testy konkrétně sportovní tzn. Testuje se na různé sterodiy a drogy. Je možné ze po tak dlouhé době bude pozitivní? Vzhledem k dávce 1 \"papírku\" coz by mohlo být asi 500 až 1000 mikrogramů této substance. A nebo jestli je obecně možno jej testovat. Někde jsem četl že si člověk musí vyžádat test na tuto konkrétní látku přímo vyžádat. A nebo pri šetření trestneho cinu je možné ji nalézt?(a jak dlouho) Předem děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
chemická struktura a vlastnosti jsou naprosto odlišné od LSD. Naštěstí se tyto nové psychoaktivní látky nezískaly mnoho pozornosti u uživatelů návykových látek, v podstaté jen u experimentátorů. Jsou to velice toxické látky, se kterými nemají zdravotníci, uživatelé ani nikdo jiný naprosto žádné zkušenosti a zrovna 25I-NBOMe může být i letální - i takové případy již byly publikovány.
Jestli bude Váš kamarád pozitivní na testech je těžko soudit. Závisí na mnoha faktorech. Nejjednodušší jak zajistit negativní výsledek je prostě takové látky neužívat. Obecně lze testovat, ale záleží na tom jakou metodou budou vzorky Vašeho kamaráda zkoumány. A ano, při šetření trestných činů či jiných forenzních záležitostí je takové látky možno nalézt, protože se obyčejně používají nejlepší, nejspecifičtější a nejselektivnější metody.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec