Léčebna
Aleš
Dobrý den ,
Mám karadku , co si občas da pervitin... není závislá ani pravidelný uživatel,jenže její rodiče ji poslali na testy a byla pozitivní...
Chtějí ji poslat na detox, a tak se chci zeptat , jestli by to nějak mohla odmítnout aby tam nemusela jet.. vím že po této skusenosti uz to neudělá...

Odpověděl: Amrit Sen
Aleši, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je pěkné, že máte o kamarádku starost.
Neuražte se, prosím, myslet si, že Vaše kamarádka už nikdy neužije pervitin, můžete...
Chápu, že byste si to tak přál a nevylučuji, že se Vám přání vyplní.
Vědět to ale nemůžete Vy, nikdo jiný, ani ona sama. Být si jistý opakem, by bylo velmi naivní.
Pokud je kamarádce nad 18 let, tak jí bez jejího souhlasu na žádný detox nepřijmou. Jestli je ještě nezletilá, je možné ji umístit do léčby, pokud na tom budou rodiče trvat, i proti její vůli.
Dospělému, respektive zletilému člověku, může proti jeho vůli, nařídit detox a léčbu, pouze soud. Většinou s trestem, uloženým za delikty v souvislosti s užíváním návykových látek.
Detox sám o sobě většinou nic z dlouhodobějšího hlediska neřeší. K tomu, aby uživatel s drogami přestal, respektive následně nezačal znova užívat, zpravidla nestačí.
Cestou k vystoupení z drogového bludného kruhu a udržení abstinence, je třeba dlouhodobého, soustředěného, poctivého úsilí, nejlépe v léčebném procesu, do kterého člověk vstupuje z vlastní touhy a rozhodnutí.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.