PARANOIA
slettt
Dobrý den, uz jsem tu tehdy psal o experimentech s extazi a to jak mi nesedla..no už jsem extazi nemel tak 3,4 mesice, ale stale uzivam marihuannu, ale podstatne mene nez pred temi 3 mesici, 1 brko pred spanim jednou za 2 dny.. no ale ted k veci, pokaždé kdyz se zhulim tak mi zacnou strasne deprese, a dokonce i paranoia, ze zacatku jsem to nejak moc nevnimal, myslel jsem ze to prejde, ale je to horsi a horsi, kdyz se napr. sprchuju tak si myslim ze je za zrcadlem kamera a nataci me, lidi se mi smejou kdyz kolem nich projdu, dokonce kdyz hledam neco na internetu musim si dat anonymni rezim aby to nahodou nekdo nezjistil, někdo neco rekne a hned si to beru k srdci, jsem strasne vztahovacnej, vsechno si to uvedomuji, a rikam si ze je to jen v hlave, ale co kdyz si to jednou prestanu uvedomovat, a budu uplne v prdeli? Vite co je na tom nejhorsi? Ze i kdyz vim co vsechno mi tráva dělá, teda pokud to dělá ona, nechci s hulenim prestat, i pres to vsechno me trava vzdycky uvolni do pohody, deprese uz mam i kdyz nejsem pod vlivem.. samozrejmne vim ze odpoved bude abych prestal s hulenim, ale je to tezky no.. jsem uz na ni psychicky zavislej. nevím co dělat..

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení a obavy, jsou zcela na místě. Velmi srozumitelně popisujete Vaše potíže, dobře, že píšete, dokud jste ještě orientovaný a schopný zralé sebereflexe.
Každý člověk je opriginál, na drogy může reagovat odlišně, a jejich užívání na nej může mít různé dopady a následky. Co je jisté, že lidem, kteří mají z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, často jejich prosté užívání, tím spíš toxická psychóza, dokážou, nastartovat, rozvinout a prohloubit psychické onemocnění, které by se jinak sice mohlo, někdy později, třeba i díky jiným podnětům, ale také vůbec nemuselo, projevit.
Podle všeho mezi ně patříte i Vy. Chápu, že nedokážte, s užíváním přestat, i přes riziko, že se zblázníte, se ztrátou životního komfortu, schopnosti udržet a navazovat přátelské, partnerské a pracovní vztahy, v samotě. V lepším případě zalékován psychitrickými medikamenty, s opakovanými pobyty v psychiatrických zařízeních, a to i kdybyste po psychickém propadu, nadobro žádné další drogy neužil. S vyhlídkou velmi komplikované úzdravy, nebo smířením se skutečností, že se úplně uzdravit nemusíte nikdy.
Kromě THC, jsou pro Vás nejen v tuto chvíli, ale zůstanou pro vždy, mimořádně rizikovými i další psychoaktivní látky, zejména halucinogeny a psychostimulanty. Rizikem tedy zůstane užítí drog, jako takových, alkohol nevyjímaje.
Nemám v úmyslu Vás strašit, ale s podobnými příběhy se setkáváme často. Naopak bych Vás rád povzbudil k aktivitě, abyste začal potíže řešit, došel si pro pomoc, dokud je čas.
Potřebujete co nejčasnější osobní návštěvu u odborníka, podporu, nejspíš i průběžnější konzultace s psychiatrem - adiktologem, který má zkušenost s řešením a léčbou potíží, které jste popsal. Máte možnost zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo podobného zařízení a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám specialista doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak minimalizovat rizika, případně Vám v případě Vašeho zájmu, navrhne nejvhodnější terapeutický postup. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat.
Také jak zvládnout a udržet abstinenci, respektive život bez drog, při minimalizaci emočních útrap.
Získáte pochopení, přijetí, podporu, pomoc a potřebné informace.
Také respekt, že jste dokázal přijít sám.
Bude na Vás, jestli se rozhodnete pro některou z forem terapie a další spolupráci.
Služby, které jsem zmínil, jsou bezplatné, ať už jde o zdravotnická zařízení, nebo neziskové organizace, které poskytují i anonymní služby.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na odborníky v dosahu pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Mrkněte na web Končím s hulením, kde se, kromě jiného, nabízí i on line léčba. Nemám na mysli, že by pro Vás snad měla být východiskem. Tím je v tuto chvíli především osobní kontakt s oborníkem.
Na zmíněném webu najdete řadu užitečných informací, které ve Vás mohou zarezonovat: http://www.koncimshulenim.cz/
Že jste nám napsal, může být startovním krokem k úzdravě a spokojenějšímu životu, pokud příležitost neodsunete na vedlejší kolej. Seberte všechnu kuráž a jednejte, dokud je čas.
Hodně štěstí, buďte na sebe opatrný, držím palce,
Amrit Sen.