Kafe
Robert
Dobrý den, je mi přes 40 let je to už cca 10 let co jsem se predavkoval pri experimentování s pervitinem, šlo o jednorázový úlet, měl jsem po aplikaci nájezd že na mě šly mdloby, tak jsem propadl hysterii z toho, že jsem se prestrelil a umírám, funěl jsem jak lokomotiva, poleval jsem se doma vodou a zavolal si záchranku. Doktor me schválně nechal vycukat, než mi pichnul něco na zklidnění, měl vážně strach o život byl to příšerný stav. Dodnes se za to obrovsky stydim a myslim si, že mám trvalé nasledky, postraumatickou poruchu. Mivam skoro denne strach o život, pocity úzkosti a návaly zvýšeného tlaku, tlak na hrudi a obavy o svůj život. A ještě jedna zásadní věc, jakmile se napiju kafe dostaví se pocity, které tlumim leky typu lexaurin, diazepam nebo neurol. Vidím, že jsem se nejvíc potrestal sam. Mivam i pocity jako bych to nebyl ani ja, vypadky pameti a je mi spatne i po malych davkach alkoholu, mám pocit, že mam podlomene zdravi. Když ctu něco negativniho, pripadne že nekdo umrel mam extremni pocit, že se to brzy stane i mě. Mam strach se nekomu sverit, protože bych mu měl říct příčinu a navíc je to hodně specificka věc a kompetentne ji může posoudit jen odborník, který má zkušenosti s lidma co prisli do kontaktu s drogami. Před chvílí jsem vypil trochu piva a hned citim, že mam zvýšený tlak a musel jsem si vzit prášek... jakýkoli stimulant ve mě vyvolává nepředstavitelné stavy úzkosti :-( jsem fakt v koncích... do toho práce, rodina.. už to nedávám.... dokážete mi pomoci?!

Odpověděl: Markéta Kordová
Roberte, zdravím Vás.
Stimulanty dokáží vyvolat všelico, od příjemných stavů až po ty krajně nepříjemné, což se asi přihodilo Vám.
Přes net Vám asi moc nepomůžeme, tímto způsobem nelze objektivně posoudit co se přesně děje či neděje...
Když to vezmeme v obecné rovině - pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice.
Rozumné by bylo někam zajít, ale nevím, odkud jste. Pokud budete mít zájem Vaši situaci více probrat, tak napište (uveďte města, která jsou Vám dobře dostupná), pokusíme se Vás vhodně nasměrovat.
MK