Tlaky 2
Anonym2
Dobrý den, mockrát děkuji za odpověď, nutno dodat že se mi ty závratě (pocit padání) dějí i když jsem si ten den nedal žádnou látku, akorát v menší míře a né tak často, poprosím o to doporučení kam s problémem jít.
Děkuji, hezký zbytek dne přeji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Ještě jednou dobrý den,
to, že máte popisované stavy i v době a dnech, kdy jste žádné drogy neužil, není až tak překvapivé. Je to jedna z věcí, kterou mohou drogy, zejména pak takové, jako je marihuana nebo extáze a jiné halucinogeny, způsobit. Bohužel se můžete poměrně snadno dostat do začarovaného kruhu, kdy se budete stavů obávat a o to pravděpodobněji a možná i častěji se pak spustí. Ať už by šlo o něco blízkého panické atace, nebo flash backu, nebylo by dobré to nechat být. Pokud se vám stavy vrací už nějakou dobu, pak hledejte odborníka. A na vašem místě bych ho možná hledala i za tu cenu, že byste musel o celé věci říct rodičům.
Bohužel v České Lípě toho moc není. Jediné, co by vám bylo v této oblasti dobře dostupné, je nízkoprahový klub Koule. Zkoušela jsem se tam dnes dovolat, leč marně. Kontakt přikládám níže. Nízkoprahové kluby fungují poměrně anonymně, zdarma a nebudete muset pracovníkům o sobě říkat nic konkrétního, nicméně nejspíš vám neposkytnou psychiatrickou péči.
Stavy, které popisujete, dost pravděpodobně vyžadovat lékařskou péči budou. To už byste se musel obrátit na zdravotnické zařízení, kde se nejspíš bez souhlasu rodičů neobejdete. Zvažte, jestli by přeci jenom nebylo lepší alespoň jednomu z rodičů říct, co se v tuto chvíli děje. Mohl byste tím předejít větším psychickým problémům v budoucnu.
Nevím, jak zvládáte cestování do Prahy, ale pokud byste toho byl schopen, doporučila bych vám obrátit se na Dětskou a dorostovou adiktologickou ambulanci při Klinice adiktologie. Nejspíš byste hovořil se Standou Kuncem, Nikolou Chládkovou nebo Pavlou Hellerovou. Mluvila jsem s nimi dnes po telefonu a za dva roky fungování se nesetkali s nikým do 18 let, kdo by dorazil do poradny sám, bez rodičů. Péči poskytují se souhlasem rodičů. Domluvili jsme se však, že případné možnosti péče "bez souhlasů rodičů" proberou v pondělí na poradě. Takže pokud se jim ozvete v pondělí odpoledne, nebo v průběhu celého přístího týdne, řeknou vám přesně, jaký postoj k věci zaujali. Už to, že zavoláte sám, může v celé věci sehrát důležitou roli! Odkažte se na drogovouporadnu.cz a moje jméno (Gabriela Minařík). Pokuste se svou situaci popsat, tak jak tady na poradně, co nejpravdivěji. A ikdyby vás nemohli do péče přijmout, ptejte se na doporučení, jak se chovat, nebo kam se obrátit. O telefonátu nikoho informovat nebudou.
Tady jsou slibované kontakty:
Nízkoprahový klub Koule
Dubická 992, 470 01 Česká Lípa
Telefon: 487 829 876
Vedoucí: Bc. Michaela Nováková
Mobil: 774 116 215
Email: novakova@fchcl.cz
Otevírací doba:
PO, ÚT, ČT 13:00 - 15:00 (mladší klienti) / 15:00 - 18:00 (starší klienti)
ST, PÁ 12:30 - 16:30 (individuální poradenství; terén)
Ambulance dětské a dorostové adiktologie
Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN
Apolinářská 4, Praha 2, 120 00
Tel.: 224 968 253
E-mail: addambulance@vfn.cz
Provozní doba:
Pondělí: 9:00-12:00 a 13:00-17:00
Úterý: 9:00-12:00 a 13:00-17:00
Středa: 9:00- 12:00 a 13:00-17:00
Čtvrtek: 9:00-12:00 a 13:00-17:00
Pátek: 9:00-12:00 a 13:00-17:00
Tak snad alespoň takhle. Budu ráda, když se mi ozvete, jak jste se nakonec rozhodl a jak jste pochodil na ambulanci.
Držím palce.
Gabriela Minařík.