Zneuzivani leku.....
Tereza
Jedna moje spoluzacka (17) mi prozradila, ze zneuziva lek proti kasli, Solutan, asi tak jednou tydne si vezme asi 7-nasobek doporuceny davky. Potom se udajne dostavi "najezd" provazenej prijemnejma pocitama, ke konci to uz je trochu horsi, to prichazi roztresenost a nemoznost usnout. Zajimalo by me, jestli opravdu nekdo z toho muze neco mit a do jaky miry to je nebezpecny ? Efedrin v Solutanu asi nebude tak nebezpecnej jako jiny speedy ? A mam jeste jednu otazku: Slysela jsem od kamarada, ze nektery antidepresiva, konkretne ty, co ovlivnujou v mozku hospodareni se serotoninem, fungujou na podobnym principu jako Extaze, akorat¨ze "nenajedou" tak rychle a ucinky jsou mnohem min dramaticky - je to pravda ?? Diky za zodpovezeni dotazu !

Odpověděl: Jakub Minařík
No co se týče toho solutanu, tak neni opravdu tak nebezpečnej jako jiný speedy, ale zas že by bylo optimální se cpát tím ostatním, co je v něm, vaší kamarádce určitě nepřidá. Ta informace o těch antidepresivech která ovlivňují metabolismus serotoninu je taky v podstatě pravdivá. Vzhledem k tomu, že z vašeho dotazu je cítit zájem o psychotropní látky a o experimenty s nimi, tak bych vás rád upozornil:
1. Tohle je způsob jak lidi obyčejně začínají brát drogy.
2. Léčiva mají různé parametry. Jeden z nich je terapeutická šíře. To je je v podstatě rozmezí dávky mezi minimální účinnou a smrtelnou. Některá antidepresiva mají tuhle terapeutickou šíři hodně velkou, jiná minimální. Takže pokud si dáte 10 tablet, tak můžete být v pohodě, ale taky na hřbitově.