Tlaky
anonym2
Dobrý den, začnu tím, že 8 měsíců užívám extázi a hulím pravidělně mariuhanu, poslední dobou mě trápí (většinou večír), že mám nepříjemné tlaky v hlavě, jakoby pocit padání, trvá to třeba 2sek, ale častěji za sebou, k tomu pocit nedostatku vzduchu, tlak na plicích a pocit že musím ovládat dýchání myslí, jelikož mám pocit nedostatku vzduchu (mám astma, ale tím to podle mne není) již měsíc nekouřím, po třech letech).
Je mi 16 let.
Dotaz jsem zároveň posílal do lekářské poradny, tak se nezlobte.
Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
za to, že se ptáte i v lékařské poradně se neomlouvejte. Máte pravdu v tom, že jde o dotaz, který by mohl nejlépe po odborném vyšetření zodpovědět právě lékař.
Podle toho, co píšete, by skutečně mohlo jít o něco, co souvisí s užíváním drog, případně co vám jejich užívání spustilo. Mohlo by jít o první náznaky něčeho, co se podobá panické atace, nebo úzklosti. Ale kdo ví. Bez podrobnějšího odborného vyšetření, vám nedokážu říct víc.
Hlavním doporučením pro vás v tuhle chvíli je zdržet se užívání jakýchkoli drog, rozhodně právě těch, které se spuštěním psychických problémů mohly souviset - tj. mariahuny i extáze, nedoporučovala bych vám ani stimulanty, které se objevují na podobných akcích. Možná by nebylo od věci si prostě dát na chvíli od všeho podobného pauzu.
Pokud by i tak problémy neustoupily (v horizontu několika málo dní až týdnů), bylo by na místě vyhledat odborníka - pokud důvěřujete svému pediatrovi, pak se obraťte na něj; minimálně by mohl vyloučit jiná onemocnění, než ta psychická. A nebo se můžete obrátit přímo na psychiatra-adiktologa. Nejspíš se však budete muset připravit na to, že by se o potížích v určité chvíli mohli dovědět rodiče. Bylo by proto lepší dopředu zavolat a na podrobnosti postupu se zeptat.
Kdybyste potřeboval poradit, kam se obrátit, napište mi víc, orientačně pomůže PSČ, abych věděla, kam vás odkázat. A v případě potřeby můžete dotaz napsat do skryté poznámky - bude tak přístupný jen vám a pracovníkům poradny.
Stačí to v tuhle chvíli takhle?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.