nemoc syna
Petra
Dobrý den obracím se na vás o pomoc protože lékaři nic nezjistili.Mám syna 21let a bral tvrdé drogy.Teď je doma a víme že nic nebere.ale má problémy.Zapomíná co je za den nepamatuje si že chodí na prac.uřad.Mluví sam pro sebe. Myslí si že ho někdo sleduje.Není schopen brát sám lěky ani chodit do práce .Vystoupí na polovině cesty do práce z autobusu atd. Je toho hodně.K lékaři už chodit nechce prý z něj dělaj blázna. Nevíme si rady.Není schopný být v realitě.My chodíme do práce a nemužeme být s ním 24h. Prosíme o pomoc kam se s tím obrátit.Byli jsme u neurologa udělali mu CT a nález byl normální.Chtěli bychom mu co nejdřive pooct myslíme si jestli nemá schyzofrenii ale nevíme.Když mu řekneme že dojdeme k psychologovi nadává že není blázen. Jsme zoufalí prosím poradte nám děkujeme.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v takové případě je třeba, aby ho vyšetřil psychiatr. Pokud k němu ale nechce jít, bude asi dost práce ho tam dostat. Snad by se dalo nějak ho přesvědčit, "vyměnit" s ním návštěvu psychiatra za nějaké výhody, něco co od Vás potřebuje on. Pokud by se Vám to nedařilo, zkuste se zajít poradit osobně do některé z poraden pro rodiny uživatelů. Tam je přeci jen větší prostor vše probrat.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)