pervitin
nešťastná sestra
Dobrý večer. Jsem ve stavu, kdy už nechci své vlastní sestře pomáhat. Její závislost trvá s přestávkou (po léčení v komunitě + potom děti a svatba) skoro 10 let. Vytrpěli jsme s ní všechno. První léčení, druhé a komunitu. Zážitek do konce života. Chvíli klid a teď ... dvě malé děti, manžel a v žilách pervitin. Dluhy, dluhy ... naši rodiče v troskách ... já jsem jí dlouho věřila. Z léčení se vrátila před loňskými vánoci a začala hned znova. A pokud nesouhlasíte a máte opačný názor ... konec komunikace, ignorace. Manipuluje s manželem, který si bere půjčky na její dluhy. Teď se mu snad otevřeli oči a uvažuje o rozvodu. Byla jsem od začátku nabitá pozitivně, že to zvládneme, že se opět změní na mojí milovanou sestru. Ale ON ji má celou. A už jí nepustí. A moje sestra vlastně ani nechce. Pomozte mi, ukažte cestu, dejte mi sílu znovu čelit zlu jménem Pervitin.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
moc ráda bych Vám poradila něco zázračného a optimistického. Ale jak asi tušíte, skoro všechno už jste slyšeli a zkusili, nebo to z nějakého důvodu zrovna pro vás platit nebude. Někdy nastane situace, kdy si příbuzní musí vybrat, jestli budou zachraňovat závislého a zničí přitom sebe, nebo raději zachrání sebe.
Kupodivu méně často znamená více a v momentě, kdy se přestanou snažit všichni kolem, dojde závislému konečně v jaké je situaci, a začne brát z vlastních zdrojů. I když někdy to ještě chvíli trvá.
Podstatné v příběhu Vaší sestry jsou teď hlavně její děti a jejich prospěch by měl být na prvním místě. Zároveň není vždy jasné, co "prospěch" znamená, je proto potřeba postupovat obzvlášť opatrně. Zkuste možná teď svou péči a víru v úspěch zaměřit k nim, tam alespoň uvidíte vděk a dobrý výsledek.
Přeji hodně sil, pokud by Vám pomohla osobní podpora, pak jsme Vám k dispozici v Poradně pro rodiče Sananim (www.sananim.cz - , http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html ), případně kolegové v podobných zařízeních po republice.