Test na GHB
PACA2011
Dobrý den,
našla jsem u 15-ti letého syna ve školní tašce sáček s balíčky bílého prášku. Prášek je výrazně slaný. Na netu jsem se dozvěděla, že by se mohlo jednat o GHB. Syn tvrdí, že je to sůl a dala si to k němu kamarádka. Můžu nějak zjistit, o jakou látku se jedná? V lékárně žádný test nemají. Ještě musím zmínit, že jsem byla upozorněna bývalým kamarádem syna, že syn bere pervitin, a proto jsem mu tašku prohlédla. Moc díky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
prášek byste musela dovézt do laboratoře, kde by Vám podezření potvrdili nebo vyvrátili. Není to levné a otázka je, co byste s tou informací dělala. Stějně by Vám pravděpodobně tvrdil, že to nevěděl, a že to není jeho. Pokud máte i další indicie, že něco není v pořádku, pak takové "ujištění" možná ani není potřeba. Je lepší vyždy se zabývat tím, co je viditelné hlavně v chování a fungování dítěte. Pokud byste měla tedy podezření, že syn užívá drogy, pak doporučuji co nejdříve probrat celou situaci v některém z center, která poskytují pomoc rodinám uživatelů. Můžeme se domluvit na konzultaci u nás v Poradně pro rodiče Sananim, když zavoláte na tel. 739 268 527.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)