JE TO NUTNÉ
23Kakamilka23
Dobrý den, pracuji ve fabrice a tento týden ve středu ráno nám budou dělat testy na drogy,protože jeden kolega utrpěl ošklivý pracovní úraz a zjistilo se,že byl pod vlivem marihuany a díky tomu teď budou dělat testy všem. Já občas užívám pervitin-šňupáním. Jaké je riziko, že mi najdou pervitin ve SLINÁCH cca 53 hodin po posledním užití??? Je zde nějaká možnost,že už by to test neprokázal,případně co dělat proto,abych sliny nějak neutralizovala,nebo je nějaká rada?

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den,
nejprve k první části Vaší otázky. Podle informací toxikologické laboratoře je možné detekovat pervitin (metamfetamin) ve slinách 1-3 dny po posledním užití. Je však třeba brát tento údaj pouze jako orientační. U každého člověka je doba, po které zmizí stopy pervitinu ze slin, individuální - proto nelze s jistotou říci, kdy bude test ze slin zcela beze stop pervitinu.
Obecně lze však  říci, že záleží zejm. na těchto faktorech: intenzita užívání (frekvence a množství), kvalita drogy, schopnost organismu vypořádat se s odbouráváním toxických látek z těla.
Nyní k druhé části Vaší otázky. Urychlit vylučování pervitinu z organizmu bohužel není možné. V tuto chvíli nelze tedy než doufat, že u Vás pervitin nebude prokázán.
Ještě cítíme potřebu Vám zdůraznit, abyste na sebe byla opatrná. I když - jak píšete - užíváte občas, může to být ve Vašem zaměstnání rizikové, zejm. když pracujete manuálně.
Stačí Vám odpověď takto? V případě dalších otázek neváhejte znovu napsat.
Mějte se dobře
Jiří Tupý