Piracetam?
MX
Připadá mi, že dr. Minařík vyjádřil docela kladný postoj k užívání nootropik, chtěl sem začít užívat Piracetam, skončil jsem totiž s hulením (3x týdně) a pořád mi připadá, že jsem jakoby v mlze :o) Ale - v lékárně mi tvrdili, že je Piracetam na předpis, pak zjistili, že ne, ale pořád se divně dívali, ptali se, jestli to je pro mě, nakonec mi ho teda prodali :o) Jenže hned druhej den sem náhodou narazil v nějakým časáku na článeček o nootropikách a bylo tam, že zdravý mladý lidi by si spíš mohli užíváním nootropik uškodit...tak jak to je? Mám do toho Piracetamu jít nebo ne?

Odpověděl: Jakub Minařík
Já mám dojem, že zdravý mladý člověk nemá pocit že je v mlze poté, co toho v posledních letech spoustu vyhulil. :-) Existuje samozřejmě jistá možnost, že po dlouhodobém, nemírném usu nootropik budete bez nich podobně zpitomělý jako jste po dlouhodobém užívání THC, ale mám dojem, že u většiny lidí, které jsem viděl tohle zas tak moc nehrozí.
A pak taky - existují nootropika, která tak moc bezpečná nejsou. Například experimenty s adiuretinem bych viděl jako zásadně nevhodné, mimo jiné protom že se jím můžete i zabít. Ale piracetam by měl být podle všech dostupných informací i podle mých vlastních zkušeností velmi bezpečná látka.
Takže - přečtěte si dobře příbalový leták, pokud budet mít pochybnosti ohledně čehokoliv, tak se poraďte se svým lékařem, nebo přijďte za mnou. Totéž platí pro případ, že váš zdravotní stav je jinak komplikovaný - prodělal jste vážnou chorobu, jste silný alergik, užíváte léky na srdce, ....
Jinak se rozhodněte zda do toho jít nebo ne - mám dojem že to zvládnete. :-)