přítel užívá drogy a trpí psychyckymi problemy
Barča
Dobrý den!Myslim,že mám veliký problém.10 let žijí s přítelem máme spolu 2 děti,jenže on užívá pervitin,který mu způsobuje psychycky potize.On ovšem nepřiznává,že by za to drogy mohly.Tyra mě jak psychycky,tak fyzicky,když mu řeknu svůj nazor.Mam z něj strach,když je na drogách a radši mu vše odkyvnu.Vymysli si různé věci,že ho podvadim,že mu doma mizí věci,ale já nic z toho nedělám.Nevim už si rady a nedokážu od něj odejít.Jak se k takovému člověku chovat,nebo jak mu pomoct?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
na takovou těžkou situaci vůbec není lehká rada. Přítel trpí pravděpodobně nějakými paranoidními stavy, jak se to tak u uživatelů pervitinu stává. Dokud se drogy nezbaví, nezbaví se ani paranoie. Zároveň, ta mu ale brání, aby Vám důvěřoval, že to s ním myslíte dobře. Je třeba vše detailně probrat a zvážit všechny možnosti. Na to internet určitě nestačí. Bylo by tedy dobré vyhledat odbornou pomoc osobně.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)