THC řízení
hulič
Dobrý den,byl jsem pravidelný kuřák marihuany ale jelikož mám rád řidičské oprávnění,přestal jsem a už přes 14dní jsem nehulil,chodil jsem plavt a do páry,chci se zeptat když si ted pár krát popískám večer s kámošem jen na chut a nějaký ten pocit,mohu druhý den při silniční kontrole nalízat,nebo oni to ted u nás stírají z potu,zajímá mě když si večer pohulím jen tak z lehka pár prásků,budu druhý den OK ? předem díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Podařilo se Vám marihuanu 14 dní neužít, to je bezvadné. Nemusím asi připomínat, že řízením motorového vozidla pod vlivem omamných látek neohrožujete jen sebe, ale také okolí, doporučuji na to vždy myslet.
Níže vypisuji přibližné detekce, které se mohou lišit dle individuality organismu, kvality konkrétních drog a frekvence užití.
THC detekce moč: 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev: do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny: jako u krve
Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, ze kterých  se postupně uvolňuje do organismu a tam metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných orientačních testů mohou prokázat pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouhou dobu. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem marihuany, ale je to důkaz, že v posledních dnech bylo THC užito.
Pokud by Vám Policie prokázala přítomnost THC (moč, sliny, pot) je nutné trvat na přetestování z krve, kde se dá rozlišit ,,aktivní" složka THC. To znamená, že lze posléze krevního testu v laboratoři zjistit, zda Vaše užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné cca do 24 hodin od posledního užití. Čím déle od posledního užití za volant usednete, tím samozřejmě lépe. Tudíž bych doporučila, pokud se marihuany nechcete vzdát úplně, abyste své případné další konzumace omezil, tak jak to bude možné s ohledem na Vaší nutnost řídit a hlídal si toto časové rozmezí.
Mějte se hezky a s marihuanou opatrně, má i jiná rizika než případný pozitivní test.
S pozdravem, MK