Problem
MiniKinkajou581
Dobry den..chtel bych slyset nazor nekoho kdo pomaha ci poradi lidem ohledne drog..zajima me nazor na me samotneho..zacal jsem pred cca 5ti lety kourit marihuanu..prakticky ihned jsem mel problem byt bez toho..prestat pro me
Bylo nemozne a kdyz jsem si nezapalil uz dopoledne byl jsem nesvuj s nrprijemny na sve blizke..nastesti moje pritelkyne me z toho dostala razantnim zpusobem a defakto kazdy den hadky..tajil jsem to ale prakticky
To vzdycky vedela ci zjistila..cca po pul roce tohoto pekla jsrm to opravdu zkusil a ted uz nehulim 3 roky a az ted vidim co mi to vzalo..3 roky zivota nazmar..spousta penez..zkousel sem si dat tteba jen jednou do tydne/mesice ale neslo to vzdycky jsem se opet rozhulil a riskoval,.ridicak kazdy den, prisel sem kvuli tomu o praci, a skutecne spatne vztahy s rodinou..ted mame krasnej vztah a opravdu si jich za vse vazim ze to obdobi prekonali..to ale nebylo vse obcas jsem si dal i extaze kdyz jsme jeli s partou parit na chaty defakto obvikend..plus obcas cca 3x do roka kokain...postupne se parta pratel rozpadla s ja na vse mnohem snaz vykaslal..ale nastalo obdobi kdy zacal brat jen K...rikal sem je to to nejlepsi co si muze clovek dat a kdyz jsem to srovnal se svym predeslim zivotem tak mi toto jednou za cas vubec nevadilo, jenze uz to
Nevylo 3x do roka ale prakticky kazdy mesic..uvedomoval sem si ze to neni ok..ale stale sem si rikal ze me to nemeni..druhy den jsem byl ok a zas na to nejaky cas neme vubec chut..ale chut prisla zvlast prosinec 2016 kdy jsem kazdy vikend sam vyjel 2g az do silvestra..od te doby mi prijde ze si telo trochu zvyklo a od te doby kdyz si dam za 10min bych si dal klidne zase..driv ne to mi stacilo klidne po hodine..ted jsem si to dal cca mesic a pul od silvestra a bylo to stejne doufal sem trochu ze to na bude zase pusobit silneji jako driv ale je to smad jeste horsi..a nejhorsi je ze si to dam klidne sam doma pres noc..driv jsem si to dal jen ve spolecnosti a sam rozhodne ne..pro me je tezky toho nechat kdyz si reknete aspon do sebe necou zadny piko, mam to cloveka co ma rodinu, ma penize, bere to sam radu let a jeste k tomu zna od mala a je to znamej vaseho otce..za zo se opravdu stydim ale zaroven vim ze nekoupim neco spatnyho..vim ze to berou lide pri penezich..coz je zrovna ani nejsem..ale nedokazu si predstavit party bez toho..alkohol prakticky vubec nepiju ani nekourim..obcas jen k tomu..jinak se snazim zit zdravy zivotni styl..ale porad mi tech penez neni prakticky lito do toho dat..nevim si rady..rad bych si to dal jen vyjimecne a ne minimalne jednou za dva mesice klidne sam..nechapu proc to to telo chce rano nez usnu mam depky..usnu po x hodinach a druhy den smrkam krev..problemem asi je ze porad srovnavam ze huleni zmenilo a udelala to ze me vazne mastaka..ale tohle ne kdyz to nemam sem normalni kluk s normalnim vztahem a rodinou..nevim jestli vyhledat pomoc nebo neco ale kazdopadne s tim musim neco delat..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že jste napsal, děkujeme za Váš otevřený příspěvek.
Během své praxe jsem se setkala s minimálním procentem lidí, kteří šli do drog s tím, že chtějí být ,,feťáci". Většinou jde o nevinné experimenty, pomocníky k učení, podporu ke sportu nebo povzbuzení sebevědomí k nějakému jinému podání výkonu atd...
Závislost holt má tu schopnost, že dotyčného dovede i tam, kde zprvu vůbec být nechtěl. Možná se to stalo i Vám...
Nevinné zkoušení se v mnoha případech vymkne kontrole. Pokud jste zrovna v životní etapě, která nevypadá úplně podle Vašich představ, je pak mnohem snadnější a rychlejší drogám propadnout a hledat v nich jakési pomyslné východisko.
Pokud jste ve fázi rozhodování, doporučuji vše ještě řádně zvážit, i s důsledky. Možná by nebylo od věci vyhledat psychologa nebo psychoterapeuta, se kterým byste mohl otevřeně hovořit o svých potřebách. Možná byste postupně přišel na to, co Vám ve Vašem životě opravdu chybí a mohl pak nalézt spokojenost jinak, bezpečněji a zdravěji.
Netuším, kde žijete, tudíž kam Vás vhodně nasměrovat. Když tak ještě napište a uveďte, jaká větší města máte v dobré dostupnosti. Můžeme Vám doporučit kontakt na nějaké odborné zařízení, kde byste se mohl nezávazně poradit.
Rozhodně budu ráda, když dáte vědět, jak se vše s Vámi dál vyvíjí, ať už se rozhodnete jakkoliv.
Mějte se fajn, MK