antabus s alkoholem
Luca
Dobry den, zajimalo by mě co se děje s clovekem, ktery bere antabus s alkoholem.
Potom by take zajimalo, kdyz jsem se lecila ze zavyslosti a dva roky nepiju, antabus jsem brala jen asi 2 mesice na zacatku pak jsem si ho vysadila, ted nekdy od konce roku jsem trosku zacala pit koupila jsem si lahev tatranského caje, který jsem v minulosti mela nejradeji 62% alk. , ale ted jsem si koupila jen 17% alk. Cetla jsem, nebo jsem slysela, ze kdyz poznam ze se mi alkohol opet vymyka kontrole, staci znovu nasadit antabus a melo by to pomoct.
Je to opravdu tak???
Díky za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Luco, zdravím Vás,
díky za důvěru. Ještě, než Vám Antabus nasadili, tím spíš, že jste absolvovala léčbu, musela jste opakovaně slyšet informace o tom, jak to s Antabusem chodí, také, co je závislost na alkoholu, jaký je postup léčby, také co je jejím cílem. Zároveň o rizikách a chybách, kterých byste se měla vyvarovat.
Jak vidíte, přechodná léčba Antabusem byla nedostačující. Její součástí by měla být vždy souběžně probíhající terapie, případně doléčování.
Dívím se, že nevíte, že závislou na alkoholu zůstanete do konce života, a že snahy o kontrolované pití, jsou sebeklamem, cestou do pekel.
Jsem na vážkách, říkám si, že možná žertujete, že jde o špatný vtip. Jestli je to tak, měla byste měla vzít v úvahu, že nám píší především lidé v úzkých, často jde o život, a že jim možná ubíráte čas a prostor, pro účinnou a včasnou pomoc. Odpusťte, jestli se mýlím...
Po relapsu, ve Vašem případě spíš recidivě, opětovné nasazení Antabusu k ošetření a léčbě Vaší závislosti, samo o sobě, určitě nestačit nebude. Jak jsem psal, potřebujete, jestli se věci dějí tak, jak jste popsala, vhodnou formu intenzivní terapie.
Měla byste vyhledat odbornou pomoc a situaci buď co nejdříve konzultovat s pracovníky zařízení, nebo organizace, kde jste léčila, nebo kontaktovat nejbližší službu, která pracuje s lidmi, závislými na alkoholu. Jestli naš doporučení podceníte, je velmi pravděpodobné, že na tom budete brzy hůř, než kdy před tím.
Užitečné odkazy:
Seznamy lékařů, léčeben, poraden, terapeutů a míst, kde se odehrávají mítinky Anonymních alkoholiků, a mnoho dalšího, najdete zde:
http://www.alkohol-alkoholismus.info/
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
http://www.alkoholik.cz/zavislost/alkoholismus/index.html
http://www.alkoholik.cz/zavislost/lecba/index.html
http://www.anonymnialkoholici.cz/
Jak ještě, můžete vyhledat kontakty na odbornou podporu a pomoc, podle oblasti a typu služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Přeji hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.