Zdravotní následky
xy
Dobrý den, je mi 19 a od svých 16 let užívám cca jednou měsíčně extázi, MDMA nebo kokain.
Chci se zeptat jestli jsou zdravotní problémy v téhle situaci hodně pravděpodobné. Například s orgány v těle.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Konzumace drog sebou nese řadu společných rizik a nevratných poškození celkově organismu, tak psychiky bez ohledu na způsobu jeho užití, stejně tak vždy hrozí riziko vzniku závislosti, to je Vám asi jasné. Všechny způsoby užití mají plus ta všechna všeobecná rizika ještě specifická rizika s ohledem na to, jak je droga konzumována.
Posílení složky závislosti je úměrné rychlosti, při které se hladina drogy zvyšuje. Studie naznačují, že způsob podání určuje potencionální riziko pro psychickou závislost nezávisle na ostatních rizikových faktorech, jako je frekvence užití a výše dávky.
Pokud užíváte jednou do měsíce, neměla by Vás tato informace uklidnit, rizika hrozí vždy.
Samozřejmě platí všeobecné pravidlo, čím menší dávky s co nejdelšími časovými úseky mezi jednotlivými konzumacemi jsou, tím by měla být rizika minimalizována (u zdravého a psychicky odolného jedince). U osob, které mají nějaké potíže, jak somatické, tak psychické, může být i jednorázová konzumace startem k daleko závažnějším problémům. Jak jsem, ale zmínila, konzumovat drogy je vždy velmi nebezpečné.
Stačí to takto?
Klidně ještě napište.
S pozdravem, MK