Zavislost na pervitinu
Jarka
Dobry den. Mam sestru, ktera jiz nekolit let fetuje, pervitin. Je ji 36 let a je to cim dal horsi. Je na úp, defakto zavisla na statu. Ma pritele, ktery s ni zije a tez uziva drogy. Oba si jiz pichaji a take si to sami vari. To mi priznala. Dnes mi i rekla, ze jednou az dvakrat tydne. Jsme zoufali, nevime, co uz delat. Vystudovala VOS ma diplom. Ale ted je z ni troska. Dokonce asi pred pul rokem zkoncila na psychiatrii, sousedi zavolali policii a sanitku. Pritele vyhodila a mesic cca byla cista, rikala, ze ma k tomu odpor, co presne se stalo nevim. Jeji pritel ji tahne s sebou. Jemu je vse jedno a ji uz take. Vzala ho zpet a pokracuji vesele dal. Je mi ji lito, je to moje sestra. Jak pomoci cloveku, ktery pomoc potrebuje, ale odmita??? Mam strach, ze tohle nedopadne dobre. Jeden z nejvetsich problemu je i ten jeji pritel. Dnes uz neni schopna zit beznym zivotem. Mozna si ani neumi predstavit, co to obnasi. Trpime tim cela rodina. Denne se bojime, co bude... Poradte mi, jak s ni jednat, promluvit, vysvetlit ji, ze cesta zpet je, ze se musi lecit. Jak ji ukazat i ten lepsi pohled na svet? Je mi jasne, ze jednoduche to nebude, ale ja to musim a chci aspon vyzkouset.. Dekuji za vse. Jarka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pomáhat někomu z drog proti jeho vůli je vždycky strašně těžké. Většinou jde ale jen o to, najít ten správný konec zamotaného klubka, pak už to jde celkem dobře. Nejsou bohužel žádná obecná ponaučení, nejlepší je vždy se poradit individuálně. Doporučovala bych objednat se do některého z center, která poskytují pomoc rodinám uživatelů. Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, můžete se objednat k nám do Poradny pro rodiče Sananim, tel. 739 268 527. Případně napište nejbližší město, zašlu Vám jiný kontakt.