pervitin
ajja
Jiz nejakou dobu si obcas snupnu-tak mesicni intervaly, zhruba pul roku. Myslim ze to zatim docela zvladam. I kdyz, u drog clovek nikdy nevi. Ty svoje pauzy dodrzuju pevne, ale mam dojem, ze na kazdou dalsi smazbu se tesim cim dal tim vic.Sice se to snazim omezovat, ale nedokazu se jinak tak dobre zabavit. Bohuzel. Mam za to zlost na sebe samu. Muj dotaz se tyka ohledne zavislosti.Jiz par lidi mi reklo, ze po zacatku, obdobnem tomu memu, jsou jen dve cesty. Budto, prestat hned a uplne a pak se bez toho nadobro citit mizerne(cemuz bych i verila) a nebo si na par mesicu(let) tvrde zaficet. Pak pry obvykle prijde znechuceni nad sebou samym a dobrovolny konec s pernikem, po kterem se clovek dokaze ovladat. Muze na tom neco byt, anebo jde o dalsi z mnoha "zarucenych" rad pikaru. Prosim poradte. Dekuju.

Odpověděl: Petr Nosek
Milá ajjo, Podle toho, co jste napsala jste si tedy maximálně šestkrát šňupla pervitinu. Nebo to snad bylo víckrát? Tahle moje otázka nebyla kladena proto, že bych Vás chtěl usvědčit ze lži (konec konců, stejně neznám odpověď)!!! Spíše jsem se pokusil naznačit, že mnoho lidiček, kteří i takzvaně začínají užíváním si neuvědomuje, jak rychle si na braní - zpočátku šňupání a později i.v. aplikaci - zvyknou a ztrácejí náhled na to jak často, jak dlouho, jak moc už vlastně berou? Všichni kdo nejsou ve stavu naprosté fyzické, psychické a sociální zuboženosti Vám budou tvrdit: "Ale já to přece zvládám!" Ve Vašem případě je velmi dobré to, že si jste schopná uvědomit, že něco přestává být v pořádku (těšíte se čím dál víc, dodržování pauz je čím dál těžší) a proto se na to ptáte. Avšak není to všechno. Další dobrá zpráva pro Vás: nejste na to sama. Proto přece existují instituce, které se snaží lidem v obdobných nesnázích pomáhat. O.s. SANANIM (www.sananim.cz), které provozuje i tuto poradu je jedna z nich. V naprostém klidu se tedy můžete obrátit na Kontaktní centrum popř. na Denní Stacionář, kde Vám jsme schopni nabídnout něco co by Vám mohlo pomoci. Ještě dvě věci: 1) ještě rozhodně není pozdě na to něco udělat s Vaším současným způsobem života, když Vám nevyhovuje. Proto se nezlobte se na sebe samu, to nemá cenu. 2) Cesta ven je teoreticky možná vždy. Bohužel, čím později se na ni (myslím tu cestu ven z drog) vydáte, tím je těžší, delší a číhá na Vás na ní více nebezpečných nástrah. V jednom ale máte naprostou pravdu: tvrzení Vašich známých, že po pár měsících/letech smažení perníku se dostaví znechucení a člověk se sám po této zkušenosti dokáže ovládnout a s braním seknout - je, dáma promine, BLÁBOL. Tuhle jistotu Vám nedá nikdy nikdo. Asi jsou případy kdy se to povedlo, ale nevím, Ajjo, jestli by se Vám vyplatilo spoléhat na to, že to vyjde i Vám. Spíše to připomíná ruskou ruletu ne s jednou kulkou a ale s pěti ostrými náboji a jedním slepým (i ten Vás může poškodit). Hodně štěstí a odvahy!