Steroidy
Semtex
Dobrý den, beru testosteron enanthate společně s nandrolone decanoate v injekčních formách. Za týden jdu na 19ti letou závěrečnou prohlídku k obvodovému lékaři. Budou mi brát i krev. Chtěl bych se tedy zeptat, zda se dá z odběru krve a moči na obyčejné devatenáctileté prohlídce zjistit, že tyto látky užívám.
Díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Semtexi, zdravím Vás, díky za důvěru.
Cílené testy na záchyt drog, včetně steroidů, se při běžných prohlídkách neprovádí, tedy ani při "devatenáctileté".
Předpokládám, že zmíněné látky neužíváte legálně, tedy že Vám je nepředepsal lékař. Nedokážu si představit, z jakých objektivně užitečných příčin, by měl devatenáctiletý mladík, tedy stále ve vývoji, anabolika užívat, když víme, jak škodlivé dopady takové užívání má.
Další věcí je, že by lékař mohl reagovat na jiné znepokojující hodnoty, týkající se Vašeho zdravotního stavu, které se mohou při užívání anabolik, tím spíš jejich zneužívání, projevit.
Jak jsem zmínil, při užívání steroidů může dojít k vážnému poškození zdraví, tělesného, i duševního. Těžko napravitelné, nebo nevratné změny nevyjímaje.
Netuším, jak dlouho, ani v jakých dávkách tyto látky užíváte, každopádně doporučuji mimořádnou opatrnost. Nebo ještě lépe, abyste od užívání anabolických steroidů, upustil, dokud jste, možná, ještě zdravý.
K rizkám užívání zmiňovaných anabolik:
http://www.cssmweb.cz/news/prinos-a-rizika-androgenni-substituce/
https://is.muni.cz/th/176179/fsps_b/zdravotni_rizika_dopingu_ve_fitcentrech.txt
http://svajgl.sweb.cz/prazak/nandrolon_drive_nejuzivanejsi_injekcni_anabolicky_steroid.html
http://canov.jergym.cz/alkaloid/anabol/n.html
Přeji Vám vše dobré, požehnaný Advent,
Amrit Sen.