Mám fpbii ze spaní
Caiki
Dobrý den, včera jsem nespala A dnes (je 1:15) vím ze bych jít spát měla ale vůbec se mí nechce a prijde mi to zbytečný a jako ztráta času. Co mam udělat k tomu aby ch se těšila na spánek a ne u něj měla fpbii

Odpověděl: Amrit Sen
Caiki, zdravím Vás.
Díky za důvěru a dotaz. Nezlobte se, ale z Vašeho dotazu není jasné, jak to vlastně se spánkem máte. Píšete, že ho pokládáte za zbytečný. Už to samo by mohlo napovídat o psychické poruše.
Píšete ale na poradnu pro uživatele návykových látek, nebo pro ty, kteří mají v souvislosti s drogou problém, nebo starost.
Předpokládám tedy, že máte důvod, proč jste si naši poradnu vybrala. Abychom Vám mohli smysluplně odpovědět, potřebujeme vědět více, tedy aby byl Váš dotaz konkrétnější, zejména pokud mají Vaše potíže jakoukoli souvislost s užíváním, nebo užitím drog.
Není mi ani jasné, jaká je Vaše představa o fobii, nebo co konkrétně, jaké stavy a pocity, máte na mysli.
Mám fantazii, že by Vaše nespavost, mohla mít souvislost buď s užíváním, nebo užitím pervitinu, pak by nebylo, čemu se divit, nebo s abstinenčními příznaky na opioidy, nebo benzodiazepiny, kdy jedním z nich bývá dlouhodobější, trýznivá nespavost, nebo se závislostí na marihuaně, kdy si někteří uživatelé potřebují před spaním, případně v průběhu noci "potáhnout", aby mohli usnout, nebo pokračovat ve spánku. Možné je i to, že jde o psychickou, nebo jinou poruchu, která s užíváním drog, nijak nesouvisí..., pak byste se měla poradit se svým lékařem.
Poslední popsané případy mají ale společné to, že by člověk rád usnul, spal, že je to jeho přáním, na rozdíl od Vás. Jestli jde o drogový problém, odhaduji, že by mohl nějak souviset s pervitinem.
Pokud drogy neužíváte, doporučuji Vám, jak jsem zmiňoval, obrátit se na specialisty, z oborů psychiatrie, psychologie, případně na spánkového terapeuta.
Jestli máte zkušenosti, aktuální, nebo z minula, s užíváním drog, doporučuji Vám kontaktovat odborníky, kteří se zabývají drogovou problematikou. Mám na mysli telefonicky kontaktovat například adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo podobnou službu ve Vašem okolí a dosahu, a sjednat si termín schůzky.¨
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení pracovníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Co můžete udělat pro svoje klidnější a spokojenější prožívání, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
Získáte pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace, může jít o zcela nezávaznou konzultaci. Nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Případná zakázka tedy bude jen a pouze na Vás.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby v okolí pošleme.
Jak můžete kontakty, podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Stačí takto?
Přeji Vám, ať jste co nejříve spokojenější a fit.
Hodně štěstí, požehnaný Advent,
Amrit Sen.