Exploze srdce
Matadorxy
Ahoj.
Marihuanu si dám párkrát do roka, ale včera to bylo naposled. Dal jsem si dva trošku větší prdy. Asi po 10 minutách přišel stav, kdy jsem si myslel, že mi vybouchne srdce a že umřu. Měl jsem pocit, že mám tep tak 210 za minutu(jsem sportovec a maximálně mám 211), ale tep byl okolo 150. Nevěděl jsem co dělat, lehl jsem si na zem, snažil zachovat klid a čekal jsem, než to přejde.. asi 2 hodiny. Málem jsem zavolal záchranku. Může mít na moje tělo takový stav nějaký dlouhodobý účinek? Popř. doporučujete vyšetření srdce? A čím se u mě projevil tak silný účinek?
Děkuju za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Matadore, zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, dobře, že jste napsal. Stav, který popisujete, není ničím vzácným, s největší pravděpodobností šlo o toxický psychotický stav.
V každém případě Vám organismus, zejména psychika, vyslala signál, že marihuana, ale i další psychoaktivní látky, např. stimulanty a halucinogeny, pro Vás nejsou tím pravým ořechovým.
Podceníte li tento signál a zprávu, a neustoupíte li od dalšího užívání, může se stát, že se zblázníte.
Že se Vám dosud nic podobného nestalo, neznamená, že se Vám podobná zkušenost bude vyhýbat. Naopak, může se Vám od teď přihodit už kdykoli, třeba i po velmi malé dávce drogy. Riziko, že byste mohl způsobit škody a potíže sobě i dalším lidem, včetně ohrožení života, bude ve "hře"...
Každý člověk je jedinečně nastaven, a může na drogy reagovat různě. Podle všeho patříte k těm, kteří v sobě nosí z nejrůznějších důvodů, předpoklady k psychickým poruchám. THC patří mezi látky, které mohou tyto poruchy iniciovat, aktivovat a prohlubovat, a to i u lidí, u kterých by se jinak nemusely projevit.
Při každém dalším užití psychoaktivních drog, budete riskovat nejen toxickou psychózu, nekontrolovatelné úzkosti, strachy, bludy, halucinace a podobně, ale i rozvinutí psychické nemoci, ze které byste se nemusel úplně uzdravit, i kdybyste do konce života už žádné drogy neužil.
Není ničím vzácným, že podobně ohrožení lidé, končí doživotně "zalékovaní" psychiatrickou medikací, v invalidním důchodu, se ztrátami schopností navazovat, udržet a rozvíjet svoje sociální dovednosti a vztahy, radovat se a bavit, opakovanými pobyty v psychiatrických zařízeních.
Proto Vám doporučuji napříště se marihuaně i dalším drogám vyhnout, nebo je aspoň na co nejdelší čas vynechat.
Pokud budete cítit, že je v souvislosti s popsanou příhodou cokoli špatně, a budou li Vaše potíže jakkoli pokračovat i po čase, vyhledejte odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, a nebojte se o problémech a potížích otevřeně promluvit.
Stejně tak, kdyby se Vám nedařilo, přes původní úmysl, od drog odpočinout. Využít můžete i další služby v okolí, jejichž pracovníci pracují s uživateli drog. Získáte podporu, pomoc a užitečné informace.
Nikdo Vám hlavu neutrhne, ani se na Vás nebude dívat skrz prsty. Lidí s podobnými potížemi, je dnes více, než možná tušíte.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na šikovné odborníky v dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anomně.
Jste li z Prahy, nebo okolí, můžete telefonicky kontaktovat a domluvit si termín schůzky v naší specializované službě:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
http://www.sananim.cz/
Kdybyste ještě něco potřeboval, napište.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy fit.
Buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.