Drogy
Jan
Dobrý den, prosím o radu. Bratr několik let užíval marihuanu a časem přešel na tvrdší drogy a taky alkohol. Měl dobré zaměstnaní ( v zahraničí ) o které přišel z důvodu, že si našel v české republice holku , která nepracuje, živí se prostitucí a nejspíš taky bere drogy ( využívá lidi k přespání apod ) po čase taky přišel o bydlení a tak se ho ujeli rodiče kde přebývá . Nepracoval, nyní vydržel cca 3 týdny pracovat. Byl přijat do nového zaměstnání ( hloupý není , vystudoval průmyslovou školu, s výbornou angličtinou ) Je často náladový, občas agresivní , vyjímečně se s ním zdá normálně bavit. Nevěřím, že v novém zaměstnaní kde má nastoupit vydrží delší dobu pracovat .( rád bych se pletl ) Rodiče hodně trápí , starají se o něj, má veškerý servis doma ( oblečení, stravu, ale povinosti žádné ) . Jednalo se a myslím, že občas se jedná o inteligentního člověka, ale nevíme si s ním poradit, popř. zvolit nejúčinější řešení, pomoc. Rád bych Vás poprosil o radu, pomoc. Děkuji a přeji hezký den.

Odpověděl: Markéta Kordová
Jane, dobrý den.
Ideálně to řešit více a podrobněji v osobním kontaktu. Nebývají to snadné situace, navíc je každá trochu jiná, je třeba mít více ucelených informací.
Netuším, odkud jste. Pokud není pro Vás Praha problém, doporučuji obrátit se na naši Poradnu pro rodiče a blízké. Zdali jste odjinud, tak napište, jaká větší města máte poblíž, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat.
Než se na první konzultaci někdo z rodiny objedná, můžete zatím prostudovat základní informace zde, viz odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
Tel: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, přeji, aby se situace zlepšila. V případě potřeby můžete napsat kdykoliv znovu.
S pozdravem, MK